Jobbigt gravid idag

Idag har jag varit så där jobbigt gravid....
Vaknade med sammandragningar och kramp i magen, åt lite frukost och tog det lugnt så gick det över.
Åkte sen till Titti där Abbe kopplade in en tvättmaskin och jag surrade av mig lite.
På vägen hem börjar pyret att dansa rumba i magen så jag blir åksjuk, gnäller hela vägen från njurunda till stöde (närmare 6 mil).
I stöde vill jag kräkas men kan inte så vi åker hem igen, gnäller om möjligt ännu mera och säger åt Abbe att inte köra i kurvor och korsningar (vilket såklart är helt jäkla omöjligt). Spyfärdig och hungrig (konstig kombination) åker vi och hämtar hem pizza... I bilen kommer jag på att pizzakartongen luktar satan och jag hänger ut med huvudet genom rutan, håller då på att frysa ihjäl men det är det värt, bara jag slipper lukten av nya pizzakartonger.
Hemma går det över och jag får äta pizza i lugn och ro.... Pyret dansar fortfarande rumba, lyckligt ovetande om mammas illamående ;)

Ps. Är det bara jag som tycker att de nya pizzakartongerna i kartong luktar skit, saknar de gamla i vitt blekt sladdrigt papper!!!

Ja så kan en helt vanlig dag se ut i en icke perfekt gravid kvinnas liv!

Ciao ;)

Kommentarer
Postat av: Josefine

ÅÅÅ söta jag vet hur det känns! Att må illa + hunger är min kombination så jag äter HELA tiden hihi =) Håller med om pizzakartongerna och vet du hur sugen jag blir på "svensk" flottig pizza jag blir när du skriver om det... ÅÅ Jag måste ha det väldigt snart. I Norge är det typ BiteLine överallt så jag är less på det... Haha vilka problem vi har!

Kramar till dig och pyret är sååå spänd på vem som gömer sig därinne! Fick du mitt mail förresten??

2008-11-02 @ 19:02:55
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Titti

:) Inte alltid lätt att vara gravid tyvärr...Men det går över,I promise ;) Tack för pratstund!! Nu sitter jag här å inser att om jag ska köpa en islänning så är det en ungtupp som gäller...Vilka priser va...Well,nu ska jag FÖRSÖKA få min gangsterson i säng...Han är som uppspelt...Å det är skoldag i morrn..Å jag ska jobba...Gaaaaah.... Sov gott!! Kramen!

2008-11-02 @ 20:23:28
Postat av: ErikaÖ

Jobbigt att vara gravid - du verkar inte vara lätt att vara med idag, hälsa abbe jättekramar från hela familjen....Jadå en till dig med.

2008-11-02 @ 20:28:40
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: dessi

hahaha jag måste bara få skratta åt dig.Jag kan se dig framför mig,stackars Albin.

2008-11-02 @ 20:34:54
Postat av: Linda

Håller absoult med dig om att pizza kartongerna luktar skit. Nästan så man hinner tappa matlusten innan pizzan kommer ur den :)

2008-11-02 @ 20:35:07
Postat av: Frun

Snacka om målande beskrivning =P En extra eloge till Abbe som står ut med dig =D

2008-11-02 @ 21:00:37
Postat av: lisette

men herregud stackars din sambo, hur står han ut med dig egentligen?

jag ser det framför mig...

2008-11-02 @ 21:10:24
Postat av: Therese

STOPP!!! Jag är trevlig och har mina ljusa stunder oxå kan jag lova ;)

2008-11-02 @ 21:35:32
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag saknar oxå dom gamla katongerna...:)

Hoppas du mår lite bättre nu :D

2008-11-02 @ 21:39:24
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anna S

Du såg iaf ut att må bra nu ikväll. Plus att du börjar bli rund om magen. Sååå fin vännen! kramar till dej å den som dansar rumba i din mage.

2008-11-02 @ 21:50:25
URL: http://lakelanders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0