Hyacinter

Idag har jag jobbat, det var en hel dag av städning.
Efter denna trevliga syssla åkte jag ut till Birsta där jag köpte mig två hyacinter och tillhörande glasvaser.
Väl hemma så fortsatte min städnojja, jag har nu ett rent, fint och väldoftande hem. Renbäddat i sängen och tre maskiner tvätt tvättad. Hyacinterna står i sina vaser på köksbordet och kommer snart att blomma och sprida sin underbara doft i hela huset!
När det är så här rent och fräscht hemma så sprider sig ett inre lugn inom mig och jag mår riktigt bra!
Ännu roligare är det när Albin kommer hem och säger spontant "Gud vad fint du gjort hemma"
Han är nämligen en man och brukar sällan (läs aldrig) se dessa små förändringar :)
Är sjukt sugen på knäck... Är det för tidgt för det? Näää, det kan det väl knappast vara... Imorrn ska jag koka knäck :)

           



Nu värker ryggen och nacken och jag ska faktiskt tända lite ljus och lägga mig i ett välförtjänt skumbad!!

Sen är det Bonde söker fru som gäller :)

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Klart det inte är för tidigt med julbak. Vi har ju redan bakat pepparkakor o vilken dag som helst skall här göras ischoklad =)



Hur blir det med simningen imorgon??



Kram

2008-11-19 @ 18:41:23
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Frun

Det är ju så mysigt när det är frächt hemma! Jag brukar alltid städa riktigt inför helgen, så snart så...=)

2008-11-19 @ 18:46:53
Postat av: Titti

Hahaha,kan du göra julskinka i oktober kan du väl göra knäck i november ;) GÖM DEM bara innan vi dyker opp i morrn ;)

Vilken städenergi du har...Kan du smitta mig??? Jag kom inte längre än bädda rent å EN tvättmaskin....

2008-11-19 @ 18:54:38
Postat av: Lotta

Åh, vad skönt att ha städat och rent hemma! Hyacinter är ju ett måste till julen :)

2008-11-19 @ 18:56:55
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Anna S

Ja gud va skönt att ha ett nystädat hem. Klart du ska baka lite knäck. kram

2008-11-19 @ 19:38:13
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Dessi

skicka gärna lite av din enerigi hit tack!

2008-11-20 @ 09:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0