Att blogga

Jag har de sista dagarna ägnat extremt mycket tankar till Varför man bloggar.
För vems skull hänger jag ut min familj på nätet?
Jag antar att jag gör det mest för min egen skull, men självklart också för min övriga familjs skull. De som inte bor i min närhet men ändå kanske vill veta hur jag har det. Inte för att de har bett om det, men jag tror ändå att det uppskattas ;)

Jag tänker mer och mer på vad jag skriver, vågar kanske inte vara så personlig som jag önskar.
Sätta ett lösen är inget alternativ för mig heller, då jag vill att bloggen ska vara lätt-tillgänglig utan krångel med lösenord.

Läste syrrans blogg idag och jag kopierar rakt av från henne nu:

Vi diskuterade bloggandet och det verkar finnas flera läger:
- Dom som bloggar och erkänner det.
- Dom som bloggar men inte erkänner??
- Dom som läser andras och erkänner (lämnar oftast en kommentar ibland).
- Dom som läser andras men inte erkänner (lämnar aldrig kommentarer och verkar oförstående till bloggandet).

Jag vet att det finns människor som jag inte alls gillar och har lust att delge mitt liv som läser min blogg varje dag. Men skulle de erkänna eller kommentera?? Knappast. Sen att de är så blåsta att börja prata om nåt som jag bloggat om när vi träffs gör ju det hela bara uppenbart! Det är just dom (mycket få) människorna som gör att jag funderar på VARFÖR jag bloggar.
Men jag vet nu varför jag bloggar, och jag gör det för min egen skull och jag kommer att fortsätta utan vare sig lösenord eller kommentarer från mina anonyma läsare.
Jag bjuder på det!!!

Däremot så kommer jag att copyrightskydda mina bilder hädanefter!
Jag accepterar INTE att man "lånar" personliga bilder från min blogg utan att först fråga!

Men jag tackar er som läser att ni återkommer, och ett extra stort tack till er som någon gång ibland lämnar efter er ett spår! Extra lycklig blir man över ett nytt erkännande ;)
You make my day!

♥ Kärlek till er alla ♥

Kommentarer
Postat av: Bodil

Varför man bloggar?? Jag började då lillan föddes för att nära och kära skulle hänga med i svängarna.. men nu börjar jag att inte vilja dela med mej lika mycket längre! konstigt! Jag läser din blogg ofta och tycker du skriver så bra ;-)



Kan till lägga att vi ska också ha en bebis till och det samtidigt som er! (6 april -09)

Har inte skrivit i bloggen om det då det är så mycket snokande har jag märkt!



Kramiz

2008-11-23 @ 22:58:41
Postat av: Sofie

Jag håller med dig om det du skriver.

Det konstiga med just den sista kategorin är att dom inte alls förstår hur man kan blogga men dom verkar ändå tycka det är intressant att läsa om andras liv på nätet. Mysko!!



KRAM

2008-11-24 @ 06:30:04
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Titti

Jag erkänner!!! Jag läser din blogg...Heeela tiden ;) Hoppas du har en bra dag i stormvädret!! Kramar!

2008-11-24 @ 06:56:49
Postat av: ErikaÖ

Håller med Sofie: Ja visst är det mysko att tycka människor som bloggar är konstig men sen sitter man där och läser???



Jag läser flera gånger per dag men brukar oxå kommentera. HaHa

2008-11-24 @ 08:16:27
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Gillar verkligen Din blogg!

2008-11-24 @ 10:17:43
Postat av: Suzanne

Kunde inte sagt det bättre själv!

You go girl!! ;-)



Kram

2008-11-24 @ 10:53:01
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: sara

Hejsan!!

Jag läser din blogg lite nu och då:) Fin sida!!

Själv försöker jag blogga lite men jag är så dålig på det tycker jag.



Ha en bra dag!



Sara



2008-11-24 @ 11:48:37
URL: http://sara80.blogg.se/
Postat av: sara igen

Kan erkänna att det var på din sida jag hittade länken till bloggdesign:) Sen vart det lite pyssel kan jag lova!! hehe...

2008-11-24 @ 12:00:01
Postat av: Maria B

hej! jag har "smygläst" din blogg ett tag, ramlade på den av en slump. Tycker att du skriver himla bra och intressant, och efter ett tag förstod jag genom länkarna att du är syster med Erika som jag är "jämngammal" med och uppväxt i samma lilla by som. Har även ett svagt minne av dig när Du/ni bodde på "hyreshusen" som vi sa, stämmer det?

Ja nu har jag "kommit ur garderoben" på båda era systrars bloggar:)

Fortsatt skriva, jag vill gärna läsa mera !!(om jag får)

/kram Maria B

2008-11-24 @ 13:55:26
Postat av: Mallan

Nu lämnar jag ett litet spår här !! ;p Va du på mvc idag ? Tyckte att det såg ut som du .. himla fin mage hade hon iallafall ;)

2008-11-24 @ 17:42:21
Postat av: Dessi

Jag älskar att läsa bloggar!!! har själv inte vågat mig på detta men ska nog en vacker dag försöka mig på detta tror jag,men då måste jag få hjälp för jag har ingen aning om hur man gör.

2008-11-24 @ 22:29:45
Postat av: Dessi

Jag älskar att läsa bloggar!!! har själv inte vågat mig på detta men ska nog en vacker dag försöka mig på detta tror jag,men då måste jag få hjälp för jag har ingen aning om hur man gör.

2008-11-24 @ 22:31:28
Postat av: Dessi

Jag älskar att läsa bloggar!!! har själv inte vågat mig på detta men ska nog en vacker dag försöka mig på detta tror jag,men då måste jag få hjälp för jag har ingen aning om hur man gör.

2008-11-24 @ 22:33:58
Postat av: Jenny Slagbrand

Hej !!!

Jag läser din blogg nästan varje dag! Jag är usel på bloggar och datorer själv - men jag tycker att det är roligt att följa din graviditet och liv. Vi har ju ett annat liv bakom oss...mycket Espan och andra tokigheter! Det skulle vara såååå kul att träffas och prata gamla minnen. Själv bor jag kvar på Mjölnervägen 9, kommer du ihåg den adressen...? Må så gott! Massor med Kramar Jenny

2008-11-25 @ 21:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0