Vilken härlig dag =)

Vaknade av att solen gassade in genom sovrumsfönstret, helt underbart.
Skulle öppna fönstret och släppa in frisk luft med upptäcker då att mina kära vänner Svalorna har flyttit in ovanför fönstret, och om jag då har öppet så riskerar jag att ha dessa fula, äckliga, vidriga djur flaxandes i sovrummet...
Nu ska boet ner (även om det är fullt med ägg eller ungar) när Abbe kommer hem, jag måste ju kunna få vädra iallafall!


Kokade kaffe och slängde i några maskiner tvätt som jag hängde ut, men i samma veve som tvätten hänger på sträcket så börjar det minsann är åska och regnet öser ner... In med tvätten som nu hänger utspridd i hela huset :(

Hade iallafall en ridlektion med Eva inbokat, trodde vi skulle jobba med markarbete och dressyr som vanligt men till min stora glädje var det hoppning på schemat :-)
Folly hoppar inte med speciellt bra teknik, men hoppar det gör hon iallafall =) Mer än gärna, hon blir så jäkla het.
Måste hänga på henne en martingal och ett pessoabett nästa gång.
Hon råkade tappa en sko och mera pjåskig häst får man leta efter, hon vart trebent... Kunde verkligen inte sätta ner hoven på annat än gräs. Så det blev en prommis via lägdorna hem till stallet igen.
Tur att Jennys karl Henke lärt sig slå på tappskor så att hon kan gå som "folk" igen :)
Tack för hjälpen =)

Nu ligger jag i soffan är är våldsamt sugen på godis... Men det ska jag låta bli. Popcorn är väl okej kanske? Eller??

Har en film att kolla på oxå, om jag orkar...


Kram och God natt!!!

Förresten!! Är det någon av mina bloggläsare som råkar sälja Alpnaering´s kryddor?? Jag behöver fylla på mitt lager, snarast!

Kommentarer
Postat av: Tärnhövve

Om du tvingar Abbe på tappskokursen, så tvingar jag med Emil...:)

2008-05-20 @ 23:08:37
Postat av: Therese

Det var den 10:e Juni va? Då är ju Abbe i Nordinggrå, och jag tvivlar på att han kommer hem för en tappskokurs, haha!

Jag kanske går den själv? Måste kolla om jag är ledig =)

2008-05-20 @ 23:22:02
Postat av: Frun

Tappskokurs??? Saknas i min meritlista!!!

2008-05-21 @ 07:11:17
Postat av: Sofie

Va skoj med hopplektion! Det ska jag oxå ha nu på morgonen! :-)



Kram

2008-05-21 @ 07:53:27
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Therese

Frun: ska du med? den 10:e juni =)

Sofie: KUL :-)

2008-05-21 @ 08:08:06
Postat av: Maria Östberg

Jag har nummer till en som säljer. Dra ihop ett party lite snabbt!! Vore kul och behövligt ;-)

2008-05-21 @ 08:40:16
Postat av: Mia

JA hon verkar lite pjolig din häst... :-)

Jag har hört att en påse micropopcorn innehåller lika mycket fett som en enda jordnöt... Vet inte hur mycket sanning det är i det men jag utgår från det när jag trycker i mig en påse popcorn.



Kram

2008-05-21 @ 14:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0