Nya bloggportalen

Ja, då var man inne i den nya bloggportalen, vad det nu innebär....

Hoppningen igår gick kanonbra, det var sååå kul =)
Folly var väl ganska skeptisk till en början, men hoppade iaf över grinden efter ett tag.
Innan vi gav upp så hoppade hon mjukt och följsamt, mycket beror väl på att jag slappnar av lite oxå.
Det var så kul att jag nu satt ut min sadel på blocket, för att jag ska köpa mig en allround istället. Det är hoppa vi vill göra, och dressyra kan man göra i en allround oxå :)
Var till Anna på kvällen, vi åkte och hälsade på Lotten, tjocka goa Lotten ;)
 

Idag har jag varit och storhandlat lite käk på coop, sen åkte jag till stallet och lät Folly beta lite gröngräs.
Den token har bytt färg och är nu tigrerad eller nåt....
   
Men allt klär en skönhet ;)
Sådan matte sådan häst ;)

Nu har jag kokat mygg/flugmedel till hästen igen...
Det är supereffektivt och jag kan starkt rekomendera det till er andra hästnördar ;)

5 liter vatten

3dl Ättikssprit

3dl Vinäger

3 små Citroner, i skivor

1 hel Vitlök, pressad el hackad
1 påse Timjan, torkad

1 påse Rosmarin, torkad

1 påse Oregano, torkad


Koka upp i stor kastrull. Låt det sedan sjuda på låg temperatur i ca 30 minuter, rör om då och då.


Låt det svalna och dra 1 dygn.

Sila av och häll upp det på flaskor.

Spraya på hästen. 


NU: Tv´n kallar, ska baka en egen pizza med mozarella, pepperoni, färska champinjoner och färsk basilika =)


Puss o Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken cool färg hon har!!

Tack för tipset om flugmedel!! :-)

Kram

2008-05-06 @ 19:32:41
Postat av: Anna S

Hon är så snygg Follan! Ja man kanske ska ta å koka lite till Lotten å fölet.

2008-05-06 @ 21:01:40
Postat av: Frun

Så ska det låta, hoppning är ju livet=)

2008-05-06 @ 22:30:58
Postat av: Erika

Gott med hemgjord pizza

2008-05-08 @ 15:19:30
Postat av: Therese!!!

Hmm det där lät ju bra det.. Måste nog prova att göra det där flugmedlet jag med till Humlan... Är det de där Inger brukar göra??? Hur är det med Folly, Inger berättade om när den andra hästen "våldtog" henne... Hua stackarn.... Ha en bra Lördag!!! //Therese "Alexandra & Amelia´s mamma"

2008-05-24 @ 10:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0