Långfredag

Ja, då var det liksom påsk då.... Jobb för mig vilket jag är mycket tacksam för, det innebär 52 timmar storhelgstillägg för mig :-)
Och är det något jag behöver nu så är det PENGAR!!!

Folly har blivit en dyr häst...
Just nu står hon på antibiotikainjektioner varje dag i fem dagar.
Jag fick sticka in en snabbis till veterinären igår för en snabbkurs i injicering på häst!
Nu kan jag det oxå ;)
Igårkväll fick jag återigen ringa ut min nyfunna vän veterinären Tobias... All vävnad har dött i huden som syddes fast så han fick komma och klippa bort snusket.
Denna gång var han snäll nog att komma ut gratis :-)
På tisdag HOPPAS jag att han kommer för sista gången till Folly, då ska vi klippa det sista!

Idag har jag iaf haft en deppdag utan dess like...
Nya regler på jobbet gör det nästan omöjligt för mig att behålla Kompiz, jag måste hitta någon som kan vara kvälls/nattmatte när jag jobbar dygnen så länge Abbe jobbar i Nordinggrå. Annars måste jag hitta ett nytt permanent boende till han.
Detta har resulterat i att jag har gråtit på jobbet (ja, detta är helt sant) i princip hela förmiddagen.
Till slut så tog jag med mig en brukare och åkte ut till Folly.
Hon skulle ju få sprutan samt lite myspys.
Detta gjorde mig på bättre humör, speciellt eftersom min medpassagerare hade med sig en ny cd-skiva som man inte kan bli annat än glad utav....



Ja, men glad påsk på er då!
Hoppas ni får en härlig helg!

Kramar




Kommentarer
Postat av: Elli

Jag jobbar som receptarie på Apoteket :)

2008-03-22 @ 23:23:50
URL: http://snigel.blogg.se
Postat av: Titti

Men gud så trist med Kompiz!! Vad är det för nya regler nu då?? Call Me!

2008-03-23 @ 08:20:09
Postat av: Lotta W

Glad påsk! Björn är underbar :-)

2008-03-24 @ 12:17:40
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Frun

Hoppas det löser sig med Kompisen din!

2008-03-25 @ 07:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0