Jag är ledsen...

Igår var det en sån bra dag.
Vi var på travet med Malte som klarade kvalet och nu är redo för "riktiga" lopp.
Det var en mysig kväll. Det var jag, Jenny, Anna, Maria o Elin som var där, grabbarna var oxå med men dom satt på puben =)
När vi var klara så bestämmer vi att grabbarna ska åka in på stan och dricka någon öl till och jag ska umgås med Anna några timmar.
Nästan direkt när jag kommer in till stan så får jag ett talefonsamtal från stallet, Jenny ringer och säger att Folly blivit biten och tycker att jag ska komma ut och kolla på det.
Jag åker och hämtar upp Anna och vi beger oss direkt ut till Folly.
Hon har alltså blivit ganska rejält biten på halsen och har ett större sår på bakbenet + några broddhål här o där...
Jag bestämmer mig direkt för att ringa ut veterinären som får kolla igenom henne.
Han kommer ut och han bestämmer sig för att sy halsen och lämna resten för att självläka.
När jag sedan står och tittar igenom henne grundligt så ser jag att hon har några små revor runt slidan och tyckte att det var konstigt att hon kunde blivit biten där. Vid en närmare undersökning så ser vi att hon blivit betäckt av vallacken eftersom hon har blodutgjutelser inne i slidan och blöder lite :(
Min häst är våldtagen och förnedrad :-(

Nu kan man inte anklaga någon för detta och det gör jag verkligen inte heller. Jag tycker självklart att det som hänt är fruktansvärt och jag vill inte (ska inte heller) att Folly ska dela hage med den hästen något mer.
Men hästarna har gått i samma hage och varit vänner sedan september, så det är inte direkt någonting vi hade väntat oss. Ingen visste heller att vallackens beteende beror på att han är jäkligt hingstig (går inte ihop med så många hästar) men med Folly har det gått så bra. Tills nu, då hon blev brunstig :(
Och denna brunst slutade ju illa och blev om inte annat extremt dyr för mig...
Det gör så ont i mig att se något av mina djur lida :(

Så Maria... Jag är inte arg eller ledsen på dig. Det hoppas jag att du förstår.

Kram på er alla!!
image540

Kommentarer
Postat av: Mia

Stackars stackars Folly!! Jag lider verkligen med er. Naturligtvis är det ingens fel men det är olyckligt när det händer..

2008-03-15 @ 14:04:36
Postat av: Frun

Men fy vilka övergrepp... det är tur att det oftast går bra att ha dom tillsammans. Men det är ju otroligt jobbigt när olyckan är framme.

2008-03-15 @ 15:47:47
Postat av: Elli

Stackars Folly. Hoppas hon blir bra snart! Aldrig roligt när det händer nåt med ens älskade djur...
Kram

2008-03-15 @ 18:14:50
URL: http://snigel.blogg.se
Postat av: Maria T

Usch, jag tycker det är så fruktansvärt och jag är så arg på Zippen. Varför ska han förstöra allting när det har gått så bra..?

2008-03-15 @ 19:14:48
Postat av: Anonym

Stackars Folly Hoppas hon blir bra snart.Linda

2008-03-15 @ 20:49:28
Postat av: Anna S

Ja fy det där var inge roligt. Stackars lillgumman. Hoppas att alla sår läker snabbt. Kram till dej å alla dina husdjur

2008-03-15 @ 22:15:43
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Annie

Dyrt det lät!! Krya på dig Folly.

2008-03-15 @ 22:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0