I´m depressed

Igår fick jag en STOOOOR ekonomisk depression och då blir det synd om alla i min omgivning, speciellt Albin.
Någon måste ju ta all skit och då ligger han närmast till hands :(
Tyvärr så var jag idiotisk nog att sjukskriva mig förra månaden, vilket kommer att resultera i någon tusenlapp avdrag på nästa lön. Men jag var ju sjuk och då ska man väl vara hemma??
Sen fick jag bilskatten (vilket jag visste om att den skulle komma) på 1600 kronor.
Folly blir skadad, vilket har resulterat i en faktura på 3526 kronor.
Jag har INGA kläder och kommer inte att kunna köpa på ett bra tag heller :(
Jag har köpt en 30-års present till min syster, en tjejweekend på södra. Men det innebär ju oxå att jag ska med (vilket jag läääängtat efter), men att lägga ut 1299 kronor på mig själv där nu är tekniskt omöjligt!! Så Maria får vänta med att utnyttja sin present til hösten, tråkigt men sant.
Blev utringd till stallet imorse igen, Folly var konstig och skakade som ett asplöv.
Åker ut direkt, i pyjamas *haha*. Orkade inte byta om:)
Tempade henne och den var ovanligt låg 36,2 (normalt ligger hon på 37,4).
Ringde veterinären (såg ännu fler tusenlappar fladdra förbi) men så länge hon åt mat och sket så skulle jag avvakta!
Måste däremot åka och köpa ett nytt vintertäcke till henne, tack och lov är dom på rea nu på några ställen.

Så vill ni umgås med en glad och positiv tjej, UNDVIK MIG!!!
Jag är fullständigt serriös, för just nu mår jag inge bra och mitt humör är i botten...
Allt är bara SKIT!!


Hade iallafall en mysig kväll igår.
Maria med familj kom hit och åt middag med oss.
Jag gjorde en jättegod paella och Maria hade bakat en underbar kladdkaka med grädde och hallon =)
Till detta drack systrarna Östberg RÖDVIN!!

 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Ö

Jag väntar med spat tills du har råd, det är ingen fara - dock lite småtrist men men :-(. Mest trist är det för dig att ha såna enorma utgifter. Tur ni är två som delar!!
Jag ska köpa Folly ett rosa fint regntäcke då jag får pengar. Låter som om hon kan behöva lite glamour i hagen just nu ;-).
Tack för den goda Paellan igår, och vinet!!! Sov som en stock inatt hihi. Puss och kram

2008-03-17 @ 11:32:59
Postat av: Dessi

du får nog börja tjäna pengar på bloggen ;-)Jag hittade ett ennat recept på smörgåstårta på polarbröd som jag testat idag...du kan få receptet sen,måste kolla vad alla tycker ikväll först....

2008-03-17 @ 13:06:09
Postat av: Frun

Det måste ju bara vända ... snart får du flyt igen=)

2008-03-17 @ 13:26:38
Postat av: Elli

Jo, det är riktigt mysigt med husvagn. Var först lite skeptisk till att vi skulle skaffa, men nu känns det helt rätt. Det där med pengaproblem känner jag igen...
Man blir ju inte direkt rik av att vara sjuk :( Kramar till dig

2008-03-17 @ 22:34:03
URL: http://snigel.blogg.se
Postat av: Titti

Men guuuuud vad jag är uttråkad idag....Blääääää...
Hur har du det idag då??? Här tror jag att öronproppar är det enda raka... Fyyy för löptikar i närheten.....

2008-03-18 @ 10:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0