Gör ett tappert försök...

Oj oj oj, här skall bloggas som aldrig förr ;)
Nä´rå, det blir nog samma gamla vanliga trista inlägg.
Men i mitt liv händer inte allt för mycket, mina dagar ser för det mesta likadana ut allihopa.

Idag klev jag upp och åkte till stallet vid nio, red ut en lång sväng med Jenny i spöregnet (om jag hade vett att klä mig ordentligt då), var ute nån timme. Kom tillbaka till stallet vid tolv, djupfryst och genomblöt.
Hem en snabbis för att vräka i mig en stor kopp varm choklad och två mackor med stekt ägg.
Tillbaka till stallet klocken ett för att Follys hårfrissa skulle komma. Nu är hästen renrakad och jag är 400 kronor fattigare :(
Hem vid tre igen, rastade hunden en stund och kollade av datorn.
Lagade middag vid fyra, en kulinarisk middag blev det idag, spagetti och köttbullar.
Direkt efter middagen bytta jag om till varmare kläder och drog sedan tillbaka till stallet för att hämta Jenny.
Åkte in till travet, mötte upp Anna-Lena där.
Elin Granlund skulle rida licenslopp för monté idag. Jenny följde med för att träffa henne etersom Jenny ska låna ut Malte till henne sedan.
Loppet slutade med att Elin åker in med ambulans efter att ha flygit av hästen, fastnat i stigbygeln och släpats med en bit. Klagade på ryggsmärtor :(
Hoppas att det inte var så allvarligt...

Kom nyss hem igen.
Nu sitter jag hemma ensam, Abbe har flyttat....
Ska äta lite chips och glo på tv nu!!

Ha en underbar kväll!!
image472









Ps. Abbe har inte flyttat för gott, bara under veckorna pga jobb ;)

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hon ligger på sjukan med dropp, grus i både käfft å stjärt. Och dessutom förbannad på hästen. Det verkar som det gått bra iaf. Å hästen är ju snart ett minne blått.

2008-03-11 @ 06:16:12
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Titti

Hmmm...Känner igen det där kulinariska...Har nog ätit det förr ;) Hoppas du njuter nu av dina solo veckor,annars är det bara att masa sig hit vet du...Nu ska jag snart åka å jobba...Bläääää.....

2008-03-11 @ 06:51:08
Postat av: Frun

Vilken dramatik för Elin då, tur hon är en tuffing!
Gudskelov har jag lämnat vecko-ensamheten....
jag är ju en sån som längtar ihjäl mig jag =)

2008-03-11 @ 12:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0