Ny design igen

Nu är det verkligen sommar och då behövs en ljusare och somrigare design.
Hästnörden finns kvar såklart, men även änglamamman vill ha en plats i bloggen.

Jag har en stoooor och jobbig saknad efter min son just nu, ingen som förstår hur jobbigt det är!!!
Och jag vill så gärna skaffa syskon till Lucas, men min kropp verkar inte fatta det tyvärr, för det händer verkligen ingenting. Jag har blivit en missbrukare av graviditetstest och varje gång jag gör ett så blir jag lika jävla besviken och ledsen.


Min mamma är så stark,
det säger faktiskt alla.
Men i ensamhet om natten har
jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter
kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där
för att hjälpa henne förstå.


Lika ändlöst som strandens vågor
och hennes smärta...
Jag vakar över min starka mamma
som alltid bär mig i sitt hjärta.


Hon bär ett leende,
ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr
ser jag tårarna som följer


Min mamma försöker hantera döden
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet
att det är den enda möjlighet hon har.


När jag vakar över min starka mamma...
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig
nu så som hon gjorde förr.


Men jag vet att det inte hjälper
eller lättar bördorna hon bär.
Har du möjlighet, gör ett besök...
och visa att du håller henne kär.


Vad hon än säger...
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett hjärta,
för alltid fullt av sår.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska inte säja att jag förstår hur jobbigt det måste vara att förlora sitt barn, kan endast föreställa mig. Vet ialla fall att det är det värsta en förälder kan drabbas av. Hoppas innerligt att eran son får bli storebror snart. Kram Linda

2008-06-03 @ 19:52:03
Postat av: madde&wilmer

heJ!!

hoppas inerligt att det snart är eran tur igen!håller mina tummar&tår för er!

varma kramar madde

2008-06-03 @ 20:06:10
Postat av: Storasyster

Bebisen kommer....

Jag tänker på er, sköt om dig och se till att må bra så löser sig resten.

Kram

2008-06-03 @ 20:51:47
Postat av: dessi

jätte fin sida..jag har också börjat gilla pelargoner :-) har det med åldern att göra?hahaha

Du ska se att bäbisen kommer...du har väl hört var jag jobbar nu? skulle va så kul att träffa er där;-) KRAM

2008-06-03 @ 21:50:00
Postat av: Therese

Tack alla <3

dessi: antar. eller snarare hoppas att du INTE jobbar kvar på GB ;-)

2008-06-03 @ 21:58:27
Postat av: Lotta W

Vilken otroligt fin dikt! Jag hoppas att det ska funka för er snart! Kram

2008-06-03 @ 22:05:38
Postat av: Frun

Underbar dikt...jag kan omöjligt förstå! Hoppas verkligen det är er tur snart! KRAM.

2008-06-03 @ 22:44:54
Postat av: Sofie

Stackars stackars dig (er). Måste vara jätte jobbigt!

Hoppas du snart får det resultat på testet som du vill ;-D

Håller tummar & tår för er!

Kram***

2008-06-03 @ 23:32:09
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Härlig design btw!! :-)

2008-06-03 @ 23:32:38
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anna S

Hur mycket jag än försöker att förstå så kan jag inte. Men det är nog det värsta en förälder kan gå igenom. Jag vet iaf att Lucas har världens bästa mamma. Och han vakar över er hela tiden. Han blir nog en stolt storebror snart ska du se. Kram

2008-06-04 @ 00:05:35
Postat av: Titti

Kraaaaam! Önskar jag kunde hjälpa dig på nåt sätt. Jag finns här!! Kraaaaam!

2008-06-04 @ 07:31:03
Postat av: Maria Östberg

Jätefin sida!! Jag säger som alla andra. LYCKA TILL!! Och den dagen du får ett plus - har du en uppsjö av saker att hämta.

Och sen skrattar jag så tårarna rinner. Dessi jobbar inte kvar på Granbackens sjukhem - hon jobbar på förlossningen hahahhaa... Så var luuuugn ;-). PUSS!!!

2008-06-04 @ 07:44:32
Postat av: Lisa

Fin design!!

Förstår att det känns hemskt tungt...!! Men snart så får ni ett plus=)

2008-06-04 @ 08:00:15
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Josefine

GUMMAN GUMMAN GUMMAN, førstår inte men kan tænka mig att det måste vara helt jævligt att sakna så... HOPPAS ni snart får ett plus, du ær ju værldens goaste Mamma!

Dikten ær så himla fin. PUSS

2008-06-05 @ 10:04:27
URL: http://prinsessans.blogg.se/
Postat av: Bodil

Jag hamnade bara här på DIN blogg och tycker att denna dikt va så vacker!

Jag förlorade min son också i dec-2006 och det är otroligt jobbigt... hoppas att ni snart får ett syskon!! Kramizar

2008-07-04 @ 21:52:35
URL: http://trollmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0