Nuuuuuu ;)

Jag har haft lite bloggtorka den sista tiden, har inte ens läst andras bloggar tyvärr.
Tiden har inte räckt till och den lediga tiden har jag prioriterat till annat ;)

Men nu sitter jag på jobbet och tråkar så då kan jag passa på att blogga lite grann!!

Har ju jobbat på gatufesten, alltid lika roligt men oxå lika skönt när man stänger entren på lördagkväll och vet att det är ett år kvar till nästa gång. Har jobbet med Siv-Helen och Anna + vår klippa Elin.
Har helt vänt på dygnet efter denna helg, fattar inte hur folk kan vilja jobba vaken-natt, jag sover bort halva dagarna och det känns smått värdelöst!

Igår packade vi in oss i bilen, jag, Maria, Elin, Tilde och Emmie och drog ner till furuvik för en heldag!
Vi har kollat på djur, klappat getter, åkt karusell och badat!
Tack för en härlig dag tjejer ;)

Min häst har jag hamnat i en liten "konflikt" om, eftersom jag har henne på foder och nu vill köpa henne. Jag och ägaren kan inte komma överens om ett pris....
Vad skulle ni ge för ett 17-årigt varmblod? ÄRLIGT!!!! Jag har lagt ett bud jag anser vara rimligt men det är vi inte riktigt överens om!!!
Vi ska träffas till veckan och diskutera detta, tack gode gud för att Anna ska följa med mig :-)

Ha en underbar dag, nu har jag bara ett arbetspass kvar sen är det semester :-D

Kommentarer
Postat av: Frun

Ja det där är ju skitsvårt, men jag tycker man först och främst ska utgå ifrån hur hon var när hon kom till dig. Skulle dom sålt henne då så hade dom i bästa fall fått en femma och en fimp för na=)

Jag brukar dessutom också tänka att en nordsvensk/ ett varmblod som är lite grundriden och i yngre upplaga kanske är värd 10 -15 tusen, dom har ju faktiskt stigit i värde något.

Särskilt utbildad var hon ju inte direkt och ABSOLUT inte i form! Jag tycker inte du borde behöva ge mer än 4-5 tusen.

Att du sedan också kan erbjuda Follan ett toppenliv med förstklassig skötsel borde ju vara av STOR betydelse för en kärleksfull ägare!

2008-07-09 @ 15:48:42
Postat av: Therese

Jag har bjudit dom tre och de begär åtta... precis som du säger Anna så är det väl hästen jag hämtade jag ska betala för, inte den jag har matat upp och tränat, eller?

2008-07-09 @ 16:09:46
Postat av: Carro

tycker typ 3-4000 , du har lagt ner mycket jobb på bruden, och hoppas dom inser det med att du är värd att få köpa na billigt även har du lagt nere massa pengar på vetrinär m.m

2008-07-09 @ 21:46:19
Postat av: Erika

Ja, hästpriser är jag inge bra på tyvärr, men du kan säkertprata omkull ägarna....

2008-07-09 @ 22:50:52
Postat av: Anna S

3000 kronor är alldeless lagomt pris på Follan. Vi tar med korten från när hon kom till oss å visar dom. Det stig ju klart å tydligt i annonsen att hon skulle slaktas annars. Hur tänker dom? Sälja henne för 3000 till dej eller slaktas? Vi ska nog se till att du får henne till rätt pris. kram

2008-07-09 @ 23:06:17
Postat av: Titti

Slaktpriset är sisådär 2000 kr för ett varmblod... Vi fick 2184 för Pricken kommer jag ihåg..Vik inte ner dig!!! Kram!

2008-07-10 @ 08:43:39
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Stå på dig. Måste säga att jag hade tur med Micke om man jämför med dig. Jag hade han "på foder" i 13 år och behövde inte betala en krona för honom. Som de andra sagt så såg hon ju inte mycket ut för världen när hon kom men nu (även om det är länge sen jag såg henne) är hon ju jättefin.

2008-07-10 @ 09:44:34
Postat av: Titti

:( Benda kommer inte förrän i morgon...Tydligen hade lastbilen pajat....Å vi som hade längtat så...Nu måste vi längta ett dygn till....

2008-07-10 @ 12:34:48
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja varmblod står inte högt i pris...dessutom så är hon lite till åren ;-)

Som dom andra skrivit: Som hon såg ut när du tog henne....gör som Anna skrev, ta med korten!!!

3000 låter bra, jag skulle inte ge en spänn mer.

Hoppas ni kommer överrens, lycka till!!



Kul att du bloggar igen :-D

KRAM

2008-07-11 @ 13:06:34
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0