Update

Länge sedan jag uppdaterade min blogg nu...
Men det har inte hänt så mycket att skriva om heller.
Igår följde jag med Jenny in till Bergsåker när Malte skulle köras, det gick jättebra. Men fan så kallt det var... Riktigt skitväder igår :(
Det innebar att Folly fick stå igår (vill ha ett ridhus),
var bara dit och mockade en snabbis.
Idag skulle jag och Maria åka till Birsta och se om vi kunde fynda några kläder, men så råkade Mogge ta med sig Tildes babyskydd till jobbet.
Jag tror att jag ska åka och rida en sväng istället.
Julen MÅSTE ut i helgen, jag har börjat lite smått men det finns inte en tillstymmelse till motivation tyvärr. Jag tar bort en sak sen "vilar" jag i en timme igen. Och i den takten så kommer jag aldrig få bort allt krafs som är framme :(

Igår satt jag mest vid datorn och kollade på lite filmer på ett sto jag fått av en tjej. Hon ska sälja sin häst och jag har tyckt att hästen verkar intressant. Skulle vara kul med en häst som jag kan utvecklas med...
Så här ser hon iaf ut...
 
Men nu har jag bestämt mig att jag inte ska köpa henne, hon är två år gammal och eftersom hon står så långt bort så har jag ingen möjlighet att titta på henne irl. Det kryllar av hästar i den prisklassen (20-30000) och jag söker någon annan i lugn och ro...
Varför jag bestämt mig för att tacka nej är: I annonsen stog det, halvblods achaltekeer men i själva verket så var hon en varmblods achatekeer. STOR skillnad mellan halvblod och varmblod tycker jag!!
Men hon är vacker och rör sig otroligt fint i alla gångarter....

Sen vart det en film igår igen... A perfect day, rätt bra, några tårar kom det emellanåt. Klart sevärd!

image444

NU: Göra någon nytta i vårt hem!!!

Kommentarer
Postat av: Maria Östberg

Snygg häst! Synd att vi inte kom iväg idag :-(, när jag känner efter så är jag riktigt riktigt trött oxå.

2008-01-04 @ 12:47:35
Postat av: Anna S

Super fin häst! Men du tog nog rätt bedslut. Du får kolla runt på fler. kramm

2008-01-04 @ 15:27:34
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Mia

Hon såg fin ut och ganska stor för att vara två år eller?? Du ska se "lilla hästen" som kommit till oss... Han är tydligen 1,78 över manken...

2008-01-04 @ 15:45:24
Postat av: Therese

Mia: Ja, hon var 1,63 nu. Jag behöver ju en lite större häst. Men jag behöver nog din hjälp om jag köper mig en unghäst ;)
Du får hjälpa mig att leta!!!
KRAM

2008-01-04 @ 15:57:24
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Anna N

Vad kul med unghäst, det blir det för mig med när jag slutat föda barn=)! Kul och kolla runt lite och fundera...

2008-01-04 @ 21:37:01
Postat av: Sofie

Jtte fin häst, men va grov för att vara 2 år!=) Jag gillar att glo runt på annonser, finnns så mycket fina hästar där ute. Och priserna är höga om man vill ha en renrasig med bra stam... :)Kram på dig tjejen

2008-01-05 @ 14:31:20
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0