Hemmafru...

Jag vet att jag någon gång i våras yttrade mig om att jag skulle vilja vara hemmafru... Vilken idiot jag var!! Jag vill INTE vara hemmafru.
Idag har jag bestämt mig för att det ska städas som aldrig förr i detta hus. Julen är borta (nästan, står på köksbordet), tvätten från föregående omgång är ihopvikt och inlagt i garderober. Nästa tvättomgång är sorterad och packad i ikeasäckar, måste bädda rent i sängen, dammsugaren och sladdhäxan ville rastas idag... Fyyy fan vad tråkigt!!!
Men för att göra detta någorlunda trevligt så tog jag och brände ut en Marilyn Manson skiva som skall spelas högt. Det är grym städmusik när man vill få lite gjort!!

Så min dag idag är: Städa, tvätta, bädda rent, borsta hunden fri från päls, laga middag, mocka skit, packa ner all julsaker i flyttkartonger... Ja just ja, jag hann även vara barnvakt till lilla Tilde i morse, men det var en mysig start på dagen!!

Min dag i bilder:
image458 image459 
image460
image461 image462
image463

Nu vart ni avundsjuka va??
Ta och städa ni med ;)

Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: Sofie

Nä jag vart inte direkt avis, men känslan efteråt när allt är snyggt är underbar! Kram**

2008-01-09 @ 14:42:52
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Titti

Jag vill vara hemmafru...Fast med en städtant på lönelistan ;) Kram!

2008-01-09 @ 14:44:02
Postat av: Therese

Sofie: Ja, den känslan är sååå härlig! Snart klar nu =)
Titti: Men då måste du antingen byta karl eller så måste han vinna på lotto ;)

2008-01-09 @ 14:51:11
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Lisa

Mocka skit, vilken misär! tss.
Själv skulle jag jobba, men kom inte iväg för att jag tappat bort hemnyckeln. *suck* Ja, så kan det gå. Nya tag imorgon! :)

2008-01-09 @ 16:08:06
URL: http://lisatherese.blogg.se/
Postat av: FD hemmafrun

Kul att du dokumenterat hela dagen, sjysst outfit vid spisen =P

2008-01-09 @ 17:48:09
Postat av: Mia

Vi kan byta... Jag städar, tvättar, mockar skit och allt det andra åt dig om du gör min tenta i FORSKNINGSMETODIK på tisdag.

2008-01-09 @ 18:02:17
Postat av: Therese

Frun: I know, the outfit is so fu**´n nice ;)
Mia: Hahaha, du vill inte ha godkänt förstår jag :)

2008-01-09 @ 18:58:15
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: ErikaÖ

Ta mitt med är du snäll!

2008-01-09 @ 20:13:56
URL: http://erikaostberg.blogg.se
Postat av: Lotta W

Ja, usch vad alla är flitiga! Dags för mig att städa också. Har inte fått bort julen helt än, men har kommit halvvägs iaf :-)

2008-01-09 @ 21:22:51
Postat av: josefine

jag o Elian har städat idag, han ska helst dammsuga.... puss:)

2008-01-09 @ 21:55:15
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Titti

Kan du förklara för mig....Han kan dra igång en tvätt å hänga den....Men VARFÖR kan han inte vika å lägga undan den RENA TORRA tvätten han plockar ner???? Den hamnar i en hög på ngn ledig plats...Nu hade jag vikit ihop å lagt snyggt i lilla tvättbacken å sedan testat om den kom ngn vart...Tror du den kom nånstans???

2008-01-10 @ 08:56:52
Postat av: Therese

Titti: det finns bara en förklaring.... HAN ÄR EN MAN!!!

2008-01-10 @ 10:56:03
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Titti

Hmmm....Är det så?? Jaha,man ska alltså leva med det åxå ;) Nu har hovis varit här å skott Nickan åxå. Fina hovar nu minsann!! Väntar med spänning på posten. I dag ska ju pappren komma som jag skulle få av hon i K-fors...Hoppas jag.... Höres! Kram!

2008-01-10 @ 12:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0