En lovely weekend

Det har varit en bra helg.
Elin kom hit på fredagkväll. Vi hade matlagningskurs med en så pass avancerad maträtt som Spagetti och köttfärssås. Kul med ungdomar som verkligen vill lära sig att laga mat, sen skulle de göra köttfärssås på hemkunskapen nästa vecka och då måste man tjuvträna för att få mvg. Och då är det perfekt att lära sig MIN matlagning, haha!
Film på kvällen, Dreamer blev det. En hästfilm. Mycket bra (om man gillar hästar då förstås).
Lördagmorgon så åkte vi till stallet och red ut en sväng. Elin hade fått låna Zippen i helgen (tack Maria, du anar inte vad glad ungen blir) så i princip hela lördagen tillbringades i  stallet. På kvällen blev vi bjudna på middag hos Maria (slutade dock med att jag lagade mat och Maria plockade som vanligt) och lite sing star... För er som inte känner till det så kan jag meddela att jag är en GRYM sångerska, speciellt på Twisted Sister.... Ljudbevis komer så småningom!!!
Elin och jag åkte hem mitt i melodifestivalen för vi var trötta och Abbe skulle dra på krogen.
Hemma kommer vi på att vi kanske skulle slötitta på en film så vi sätter på en som heter (typ) Sex and breakfast... Ja, vad kan man säga om den filmen?? En lektion i hur gruppsex funkar... Inget för oss så vi slog av och gick och la oss :)
Idag har vi också haft en stalldag. Vi var där i mååånga timmar. Vi red ut en lång sväng (blev längre än planerat pga mitt dåliga lokalsinne) sen var det dags för hästarna att få sig en ordentlig dusch. Folly hade nog inte duschat sen i november och vilken kille vill ha en sån tjej?? Sur som ättika vart hon av det oxå....
Efter detta så intog vi en kulinarisk middag på fashionabla Dannes gatukök i Matfors.

Ikväll har vi varit till Gunnar och lämnat min bil, den vill ha en ny länkarm....
Tänk om jag inte hade haft Gunnar vad dyra verkstadskostnader jag skulle ha haft!!!

Har även plöjt igenom en bra film ikväll, Juno hette den. En skön, lättsam drama/komedi... Sevärd!!

Hoppas er helg har varit lika trevlig som min =)

Kommentarer
Postat av: Anna S

Inte visste jaga tt du hade lektioner i matlagning. Nu har du iaf en ren å fin häst. kram

2008-02-18 @ 06:12:18
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Therese

Jo, jag arrangerar kurser ibland. Fick inga deltagare till "konsten att göra din omgivning deprimerad" så då riktar jag in mig på mat istället =)
Folly var ren någon timme, hon har rullat sig i piss i boxen inatt och är väldigt stel i pälsen nu :(

2008-02-18 @ 08:12:20
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Frun

Jag tycker nog att ditt dåliga lokalsinne figurerar skrämmande ofta i allt för många ridtursinlägg=P
Längtar verkligen tills vi får höra ett smakprov på din sångförmåga! Jag misstänker att Twisted Sister får ett helt unikt sound då...

2008-02-18 @ 12:43:36
Postat av: Titti

Sen när är det ngt fel på din matlagning?? Kan inte minnas att jag ätit nå äckligt hos dig ngn gång ;) hör du m Gunnar om Arne?? kramen

2008-02-18 @ 12:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0