Vecka 26

Barnet

Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.

Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

Vikt 900 gram och bebisen är 23 cm lång mellan huvud och stjärt.


Mamma

Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten. Även handlederna samlar vätska och svullnar.

Bilden föreställer mamman i vecka 26


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Svar: Ja visst är det både trist o "typsikt" att det ska sjukas en massa då man ska till att resa =/ Men somsagt..Hoppet är det sista som överger en o jag har än inte gett upp att resan blir av!!



Ha en riktigt GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!!



Förhoppningsvis får du nästa hälsning av mig då jag befinner mig i solen o värmen =)



Kram

2008-12-22 @ 12:32:54
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0