Järnvärde

Jag har ju haft dåliga järnvärden hela tiden jag varit gravid (jag har bra hb). Låg på 95 innan jag började med järntabletterna v.9.
Nu är jag så kroniskt trött, skulle lätt kunna sova dygnet runt och har ofta huvudvärk.
Undra om jag ska dubbla dosen med Niferex?
Men med dubbel dos av järntabletter så måste jag börja äta fibrer eller linfrön *bläää*
Sömnen är kraftigt rubbad också, jag är en på-mage-sovare egentligen och försöker lära mig att det är skönt att sova på sidan. Har testat att lägga kuddar under magen, en mellan benen osv men när jag vaknar så ligger alla kuddar på golvet!

Nä, nu ska jag gå och göra en janssons frestelse till julafton =)


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Usch, vad jobbigt gumman!

Jag hade ju oxå sådär ruggigt lågt värde och led av konstant huvudvärk o yrsel.

Har du provat ngt av de saker jag skrev som förslag till vad man kan äta?? (när du skrev om detta en gång tidigare)

KRAM

2008-12-22 @ 19:28:23
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Fatima

Jag hade också så lågt värde och det fortsatte att sjunka efter förlossningen!!! Åt dubbel dos under grav men nu efter brakar magen ihop bara av att höra ordet niferex...kanske har den fått nog ;D

2008-12-22 @ 20:15:25
Postat av: Frun

Ja det där med och sova med STORmagen är ju en hel vetenskap, mot slutet har jag alltid sovit bäst på sidan med ena benet på Persan. Hur Persan sov känns som det kvitta=)

2008-12-22 @ 20:43:55
Postat av: Lotta

Usch inge kul, att ha huvudvärk och yrsel...

När jag var gravid, vilket iofs är hundra år sen, så hade jag svårt att få i mig järntabletterna, av olika orsaker som jag tydligen förträngt. Men i alla fall så åt jag persilja, broccoli och leverpastej, men det förutsätter ju givetvis att man får i sig det istället :O)

Ha en riktigt trevlig stund med din Jansson!

2008-12-22 @ 21:35:32
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: lisette

tips - tryck i dig en massa clementiner så blir du inte hård i magen av tabletterna! =)

2008-12-22 @ 22:18:03
URL: http://lis1e.blogspot.com
Postat av: Julia :D

Skaffa fler kuddar då! xD Hahha :D

2008-12-29 @ 18:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0