Jag planerar och A jobbar

Fasen hur det ser ut här hemma....
Men nu är köket slipat och klart, nu väntar vi bara på tapeterna som kommer på onsdag.
Imorrn kan vi måla listerna och göra klart det!

Jag kom på världens geniala idé förut. Vi har rätt ont om förvaringsutrymmen, eller kommer iallafall att få när vi blir tre i familjen. Just nu är Gästrum/barnrum ockuperat av förvaring....
Och i vårt sovrum finns ett onödigt tomrum (se bild, vid röda krysset), där kommer jag att köpa in ett hyllsystem. Där kommer vi att kunna förvara alla sängkläder + att det blir en "inbyggd" tvättkorg i den.
Tackar även gudarna för vår kökssoffa, där förvarar jag alla gardiner.

Allt onödigt porslin är nedpackat i flyttkartonger och åker upp i förrådet.
Har ni också en finservis?
Fan så himla onödigt, den används ju verkligen aldrig och ser dessutom rätt töntig ut, så den åkte ner i kartongen först och vips så var vitrinskåpet i köket nästan tomt, det innebär att vitrinskåpet i vardagsrummet kan tömmas på vinglas (som flyttas in till köket) och slängas upp i förrådet. Helt plötsligt så fick jag mer plats i vardagsrummet som för övrigt kommer att målas om lite i helgen också, ingen stor förändring kommer det att bli :)


Imorrn ska jag vara barnvakt åt Tilde.... i detta röriga hem, så jag kommer helt enkelt ta med mig ungen på IKEA istället. Vi behöver en ny vardagsservis (som även kommer användas vid fest då finservisen numer är historia), hyllsystem, nytt tyg till kökssoffan, ny taklampa + lite roliga saker :-)

Ja som ni läser så är jag på G ;)
Kan hända att julklapparna får ge vika lite till förmån för mitt "nya" hem!!

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch sen stupa i säng!

Kommentarer
Postat av: Titti

Ta med dig Tilde å kom hit om du vill...Jag har kladdkaka,som jag HOPPAS blev bra ;) Kramar!!

2008-12-09 @ 07:36:55
Postat av: dessi

Vi använder våra "fin" glas o tallrikar till vardags vi just för att det ju till för användas,det vi tycker är fult har åkt ner i källaren ;-)

2008-12-09 @ 09:01:11
Postat av: Therese

Dessi: det är väl så man ska göra antar jag ;)



Titti: Vi får se, jag hör av mig =)

2008-12-09 @ 09:35:43
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Du är en riktig racerbrutta du =D

2008-12-09 @ 13:51:43
Postat av: Maria Östberg

Ja, handla du... Inte behöver vi nå julklappar inte ;-).

2008-12-09 @ 17:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0