3:e Advent

Tänk vad tiden går fort....
Bara tio dagar kvar till julafton (113 dagar kvar till beräknad förlossning), jag längtar som ett litet barn!
Vi har ännu inte kunnat enas om VART vi skall fira jul, men jag känner nog starkast för att få fira den med min familj, mormor och morfar kommer nog upp och dom har inte jag träffat på 1½ år *skäms på mig*...
Kanske ska man dela på sig och fira på varsit håll, det är ju trots allt sista året vi kan göra det!?
Ja ja, det lär nog lösa sig skulle jag tro!
Dessutom så vill jag klä granen nu, även fast man enl traditionen ska vänta tills dagen innan julafton.
Men när ska man hinna njuta av den då??
Hur gör ni andra???

Har haft besök av Titti och Sara nu också, fick lite paket som alltid av Titti ;)
Fina hjärtan som skall värma min frusna kropp i vinter, 4-pack trosor (som jag beställt av hennes dotter Julia) från Newbody, älskar dessa hipsters, sen fick katterna en påse med olika godisar och leksaker. Mycket uppskattat av Kjelle :)
Tusen tusen tack Titti!!!

Middagsplanerna för dagen tryter, vad ska man hitta på???
A kommer hem från fjällen och bägge vill nog ha matlåda imorgon på jobbet.
Kanske en potatisgratäng och kött.... Är grymt sugen på avocado så man kanske raspar ihop en förrätt eller en god sallad?

Tusen tack för alla kommentarer om min gravida mage.
Igår när jag hälsade på mamma så satt min 16-åriga bror vid datorn med hörlurar på huvudet som alltid och han såg mig bara bakifrån.
Sen säger han så här till mamma när han tror att inte jag hör.... "Vem är det som är här? Vad tjock hon är...."
Japp, min bak har breddat och jag börjar bli rund över hela kroppen. Vågen trippar sakta men säkert uppåt och vet ni vad.... Jag bryr mig inte, jag tänker inte börja träna nu eller banta eller vad man nu vill kalla det. Blir jag tjock så blir jag. Detta promeneras bort efter förlossning och en sundare diet + amning. Jag känner ingen större oro alls faktiskt.
Med Lucas i magen så tränade jag spinning flera gånger i veckan och det gick bra då, nu har förutsättningarna och viljan varit annan och jag har tappat en hel del muskler som jag hade när jag red dagligen... Men SO WHAT?? Jag mår skitbra trots att häcket blivit bred ;)

Så ligger det till ;)

Puss och kram på er alla ♥♥

Kommentarer
Postat av: nikita

ja brukar ta in granen rätt tidigt men då kastar ja ut den på juldagen också, för då tkr ja julen är över då har man ju gjort det roliga (öppnat julklappar) =) sån e jag!

2008-12-14 @ 16:11:05
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Titti

Varsågod,det var så lite så!

2008-12-14 @ 16:22:38
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

haha vad härligt du skriver! Jag skulle också hellre få en liten bredare röv än att vara barnlös!



känner igen det där med problemet var man ska fira jul, vi har 140 mil mellan våra familjer! hoppas ni kommer fram till nåt, men som du säger så kan man ju dela på sig också även att det såklart inte är så kul.



kram söta!

2008-12-14 @ 17:11:16
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Frun

Som sagt så gick jag ju upp 25 kg den här gången och rövva är fortfarande lite för bred men man vänjer sig liksomm vid det å=)

2008-12-14 @ 17:12:37
Postat av: ErikaÖ

Märkligt att Östbergs måste vara så fruktansvärt ärliga - när ingen hör!! HiHi. Skönt att du mår bra och varför träna och banta nu? Gud va dumt, nä det tar du sen....

2008-12-14 @ 17:27:12
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: E

antog utmaningen oxå....

2008-12-14 @ 17:27:42
Postat av: Bodil

Ville ligger begravd i Torpshammar. Vi fick välja fritt på kyrkogården och hanligger övanför en slänt under en björk!



Häcken växer ju när man väntar barn det ska vara så licksom...

Å granen ja vi har plastgran då jag är allergisk emot riktig gran men den ska sättas upp på lördag och sen brukar den få stå till 20:de knut!



Kramizar

2008-12-14 @ 17:55:49
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Bodil

Ville ligger begravd i Torpshammar. Vi fick välja fritt på kyrkogården och hanligger övanför en slänt under en björk!



Häcken växer ju när man väntar barn det ska vara så licksom...

Å granen ja vi har plastgran då jag är allergisk emot riktig gran men den ska sättas upp på lördag och sen brukar den få stå till 20:de knut!



Kramizar

2008-12-14 @ 17:56:32
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag gick upp 24 kg när jag väntade Oskar. Hej och hå! Det hade jag inte riktigt väntat mig. Nu,drygt två år senare har jag dock gått ner 30 kg. Jag tror att om man inte svullar nåt enormt så går man upp det som behövs. Det var iallafall vad jag intalade mig när vågen visade mer o mer o mer..hehe. ;-)

Angående julgranen så har vi som tradition att klä den kvällen före julafton hemma hos mamma och pappa (där vi firar jul). Men hemma hos oss blir det nog några dagar tidigare,för som sagt,annars hinner man ju inte njuta av den! =)

Sköt om dig och magen! Kram /Erika

2008-12-14 @ 18:09:27
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Lotta W

Ja, det kan vara känsligt det där med vart man ska fira. I år löste det sig av sig självt för oss eftersom mamma jobbar på julafton, rätt skönt. Granen ska vi fixa på fredag. Jag brukar ta in den en vecka innan för att få njuta av den.

2008-12-14 @ 18:22:17
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: victoria

Hej!

jag ska sätta ut en bild nån dag har bara inte nån bra än.. är lite självkritisk.. hehe..



Sköt om dig! Kram Victoria



2008-12-14 @ 20:33:10
URL: http://viret.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0