Ett tungt beslut

Jag har sedan den dagen jag fick veta att jag var gravid försökt att komma på en smart lösning med hur jag ska göra med Folly. Jag har hela tiden vetat att jag vill behålla henne under min graviditet (och rida på som vanligt) och sedan återlämna henne i feb/mars.
Idag hände det något när jag red som gjorde att jag tog ett beslut att återlämna henne direkt.
Vi var ute och red på en nygjord väg. Troligtvis har allt regn gjort vägen underminerad och marken bara försvinner under oss. Vi går omkull och jag får (tack och lov) Folly över benet. Det gick bra och jag klev upp igen och vi skrittade hem.
Men detta var droppen, inte för att Folly har gjort något fel utan för att jag inser att ridningen inte är lika viktig som det barn jag bär på.
Jag har nu skickat ett mail till ägarna och hoppas på att de har förståelse....
Givetvis kommer jag att försöka rida lite till, men det blir en skritt runt berget på sin höjd...

Så vet ni någon som vill ha ett helt underbart vbl-sto (150 cm) som är en fantastisk hopphäst så hojta till.

Kommentarer
Postat av: Maria Östberg

Jag vill ju rida henne om du inte vill hä iväg hästen! 2 ggr i veckan kan jag nog få ihop. Kram

2008-08-29 @ 20:19:13
Postat av: Therese

Det är verkligen jättesnällt Maria, men att betala ca 2000 kr i månaden för något som man bara har dåligt samvete för går inte. Men så länge hon är kvar så får du mer än gärna rida, sen kommer det att köpas in en ny häst så småningom :)

2008-08-29 @ 21:35:43
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Ja, vi ses ju på 3-års testet inom en snar framtid=)

2008-08-29 @ 23:03:05
Postat av: Sofie

Jag tycker du har tagit ett klokt beslut! Inget går före barnets säkerhet!

Kram

2008-08-30 @ 09:06:33
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag håller med ovanstående. Det är dumt att riskera att nåt händer dej å bebisen. Skönt att det gick bra den här gången. KRAM

2008-08-30 @ 10:35:18
URL: http://lakelanders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0