Detta är en rubrik ;)

KUUUUL med alla kommentarer, fortsätt så, så ska ni få en väl uppdaterad blogg med mycket mer positiva inlägg *smörar för er*

Nu har jag jobbat i ett dygn och det är ju skönt när det är över på morgonen och man får åka hem igen... Men idag hade jag oturen att få köra vidare med ett APT + handledning så jag kom inte hem förrän vid två-tiden, och det är rätt tungt! Speciellt efter ett mycket stökigt och tugnt arbetspass :(
Var på föreläsning igårkväll. Lotta Abrahamsson hette hon som föreläste, en kvinna med diagnosen Asperger/ADHD/tics..... Guuud så intressant det var.
En perfekt balans av humor, glädje, ironi och allvar.
Hon berättade hur det var att leva med diagnosen. När jag går på såna föreläsningar (jag hoppade t.o.m över rökpauserna, det ni) undrar jag varje gång varför jag inte pluggar... Jag suger ju åt mig av all ny kunskap som jag kan komma över, sen springer jag tillbaka till jobbet med en iver och energi (som ingen annan kollega har) och vill förändra hela världen... Sen kommer jag på att det inte är det lättaste och då rinner allt av mig igen!

Åkte sen till Folly såklart, mockade ur hagen med hjälp av Tärnis och Jenny. MYCKET ROLIGARE när man är fler :)
Pysslade på med donnan min och åkte sen hem....
Hemma vart jag vrålsugen på lövbiff så då var det bara att sätta sig i bilen igen och åka in på ica. Köpte lövbiff som jag fyllde med vitlöksost och pommes =)
Det är så vansinnigt gott =)

Ikväll har jag haft besök av Anna-Lena och Alice. Vi har suttit och surrat om allt och inget, drömt oss bort och pratat om våra framtidsdrömmar....
Drömmar kan man leva länge på... Hoppet oxå :)
Ett ordspråk (jag ÄLSKAR ordspråk ska ni veta) som jag gillar är:
Om det inte vore för hoppet skulle hjärtat brista...
Det stämmer så väl in på mig, jag har mina drömmar och hopp, och det är väl det som får en att blicka framåt när det är tugnt vissa dagar!!
Tack Alice för att du släpade med Anna till Matfors ikväll, det behövde jag :)

Imorrn kommer Håkan Lundell (equiterapeuten) till Folly, ska bli fruktansvärt intressant att se vad han kan åstakomma med henne. Hon är ju lite "ramsned" efter en fölning och behöver rätas upp, ryggen är bättre än vad den någonsin har varit på henne. Min massage går inte av för hackor ska ni veta *hahaha*

Ska även ta mig ut till Cykel-Nisse imorrn, måste köpa nya däck till min bike, nu ska det börjas cykla till stallet minsann. Perfekt för Kompiz att cykla dit sen kan han sova i boxen medans jag rider, sen cyklar vi hem igen :)
Det är ju bara 4.7 km enkel väg och det ska jag väl för fan orka med mig....
Dessutom så är det snart beach 2008, och jag är INTE i form, inte på långa vägar :(
Är ni??
image612

Nu nu ska jag frossa i mig en påse flamin' hot cheez cruncherz, det om nåt är att ladda inför denna jävla beach!!!

image613

Ha det bäst mina vänner, släkt, bekanta och alla ni okända oxå :)


PS. HANNA och WILLE ÖSTBERG - ER MOSTER LÄNGTAR EFTER ER!!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nu gav du just mig en ide'! Kanska jag oxå ska börja cyckla till stallet??!
Vore faan bra att röra på dö fläsket lite ;-)

Ha det!!
KRAM**

2008-04-16 @ 08:02:56
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Maria Östberg

Jag är i form. Min kropp har aldrig varit mera trimmad!! Och jag längtar tills jag får visa upp mig på stranden. Det blir ju såklart Tranviken varje dag denna sommar ;-).

2008-04-16 @ 08:11:47
URL: http://mariaostberg.blogg.se
Postat av: dessi

du har inte funderat på hästmassör? själv så väntar jag på att vakna en morgon och veta exakt vad jag ska jobba med i framtiden....jag behöver inte bli rik, bara känna mig jävligt nöjd med mitt jobb.HUR svårt kan det va?

2008-04-16 @ 08:36:53
Postat av: Therese

Sofie: Ja, men visst är jag smart ;)
Maria: Japp, det är tranan som gäller i sommar, haha!
Dessi: Joo, jag har ju det =) Ska söka en distansutbildning i Kungälv. Men jag måste gå till banken och låna lite pengar först ;)

2008-04-16 @ 09:20:10
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Mia

Ja beatch 2008 är låååångt borta nu och inte lär den komma närmare... Magen växer ju:-)) Känns ändå skönt att jag gick ner 13 kilo på drygt 3 månader... Klarade jag av det så kommer du att vara i kanonform till sommaren. Jag kan jaga dig med bilen till stallet så att du trampar på lite extra... Tänk på att ta det lugnt med Kompiz. Det är väl ganska mycket asfalt och det sliter på hundarnas ben... Försök att hitta grusvägar.
// KRAM Från oss

2008-04-16 @ 10:49:49
Postat av: Elli

Härligt att kunna börja cykla :) Här verkar det inte bli vår än på länge...
Hmmm... Blev toksugen på mat när jag läste vad du gjort för mat igår :) Hihi..

2008-04-16 @ 12:49:15
URL: http://snigel.blogg.se
Postat av: Frun

Å det är ju så intressant ämne det där med diagnoser & metodik... saknar mitt gamla jobb på skoldaghem.
Spännande och höra hur det går med Follan!

2008-04-16 @ 13:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0