Vilken dag...

Har jobbat i 24.5 timmar, åkte sedan direkt till Granloholm och städade/packade lite i gamla lägenheten!
Suck.... Att det aldrig tar slut :S Men nu ser jag iallafall en ände på det hela och det känns skönt!
Snabbt hem för att byta om till ridkläder, sen till stallet. Hade bestämt med Jenny att rida kl tre, sadlade på hästarna och skrittade iväg!
I 2½ timme var vi ute, vi red först in till Mrf och sedan mot Rännö och runt sjöarna där :)
Helt underbart, trots regnet!
Det enda som var mindre mysigt var en breeeed å i skogen som skulle korsas, bron hade pajat och det var bara till att försöka få hästen att vada över.
Men nu vet jag med 100% säkerhet, att Folly INTE tycker om att bada. Vi stog och bråkade länge innan jag till slut tappade tålamodet och hoppade av henne. Tänkte att leda över, det ska väl ändå gå vägen.... Men nu vet jag även det. Att leda funkar inte heller.
Jag klev av henne, gick ner i ån (i gympadojor) stog där lääänge och lockade på mitt kräk. Till slut tar hon sats och flyger över, landar så klart mitt i ån och dränker mig med kallt äckligt vatten!
Sen var det nog en timmes ridtur hem efter det, men den tog vi mest i trav och galopp, för jag frös lite lätt!
Väl hemma igen så skyndar jag mig upp och byter om till torra kläder, sen ner till grannarna på en underbar middag med lite rödvin till =)
Tack David och Catrin för en suverän middag!!!
Tyvärr så orkar inte jag vara social hela kvällen så jag gick hem, nu ska jag ta mig ett hett bad och inta soffläge resten av kvällen!!
Kroppen är slut och huvudet vill inte vara med längre....
Hoppas ni andra oxå haft en lika härlig dag =)

Puss o Kram Skumbanan


Ps. Vill bara tillägga att jag och Folly ÄLSKAR vårt nya stall, vi kunde inte ha fått det bättre =) Underbara ridvägar och kanontrevliga tjejer...
ANNA KOM TILL MATFORS DU MED!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria Östberg

Å va trevligt det låter med vinmöte i satllet :-). Kanske mindre skönt att vada i ån denna årstid. Sov så gott inatt. Puss å kram

2007-09-08 @ 21:33:31
URL: http://mariaostberg.blogg.se
Postat av: Titti

Vet inte din häst att badsäsongen är över??? ;) Kraaaaaaam!!! Snart kan du komma på latte här :) Ska köpa en munkorg till grisen sp slipper vi oroa oss.Vad sägs om det?? Kraaaaam igeeeeeen!!!

2007-09-09 @ 08:03:04
Postat av: AnnaS

Jaa jag kommer nu ja med. =)

2007-09-09 @ 09:40:05
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag vill oxå komma...:-) Men jag kanske köper mig en egen hästgård i Matfors...

2007-09-09 @ 10:32:01
Postat av: ErikaÖ

Kul att ni trivs både du och hästen.

2007-09-09 @ 18:34:22
Postat av: abbe

du är flitig som ett bi du =)
puss

2007-09-09 @ 19:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0