Lunchdejt

Idag har jag haft den stoooora äran att få träffa Jossan och Elian tillsammans med Emmie och Maria!
Vi träffades hemma hos Maria på en smarrig lunch.
Jag kokade ihop en fisksoppa som var gudomligt god *ler stolt*
Superhärligt att få träffa dom igen, det är allt för långt mellan gångerna :-(

   
image263
image264



Fisksoppan

1 gul lök
1 purjo
1 fänkål
5 dl grädde
5 dl vatten
2½ dl vitt vin
1 brk krossade tomater
2 fiskbuljongtärningar
1 tsk Curry
1 pkt Saffran
½ tsk cayennepeppar
1 msk timjan
1 tsk salt
Torsk el. Hoki
Lax
Räkor
5 msk vetemjöl

Hacka alla grönsaker och fräs med kryddor, saffran och buljongtärningarna tills allt känns mjukt.
Häll på en burk krossade tomater och koka i 5 minuter.
Tillsätt sedan vinet och vattnet, koka ytterligare i 5 minuter.
Red av med mjölet utspätt med grädden och koka i 5 minuter.
Lägg ner fisk och skaldjur i små tärningar, låt allt få ett snabbt uppkok och ställ åt sidan för att dra i någon minut!!

Klart att servera med vitlöksaioli och ett gott bröd!

Supergott och enkel!! Rekomenderas starkt!!

Tack för en härlig lunch tjejer!!!!

Kommentarer
Postat av: josefine

TACK själv!!!!
det var SÅ mysigt!
kopierar receptet =) o kanske en bild på mig o elian =) Puss!

2007-09-11 @ 20:15:50
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Anonym

Tror jag ska testa det receptet, lät jättegott. Annars brukar jag laga efter detta receptet http://www.kokaihop.se/recipe/view?id=2141, testa gärna, fantastiskt gott! Tycker du har en jättemysig blogg, läser den ofta!

2007-09-11 @ 21:37:30
Postat av: A Norbäck

Kul med ett gott recept, det ska jag testa.

2007-09-12 @ 12:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0