...........

Igår kom lilla Emmie hit, hon skulle få sova här så att hennes kära föräldrar skulle få en barnfri kväll, kanske den sista på läääänge ;)
Vi myste på och lekte under kvällen, sedan tog jag o Emmie oss ett mysigt kvällsbad innan det var dags för henne att sova!
Somnade vid halv åtta, vaknade prick 12 timmar senare. Men då gick jag och hämtade henne och vi la oss i vår säng. Där somande hon om som en stock på mitt bröst direkt.... Åhhhh så mysigt :)

Nu har jag varit ute och ridit med Jenny, vi hade backträning idag, nyttigt för min omusklade häst att få klättra och jobba lite!

Nu har jag bakat daimmuffins igen och handlat hem lite goda ostar och kex tills ikväll. Abbe är på bolaget och köper vin =)

 Emmie sover och moster myser =)

 Gårdagens middag: Potatisgratäng, Rostbiff, rödvinssås, vitlökssmör och grillad tomat!

 Mitt sovrum =)

 Morgonbus...

Ikväll blir det en soft kväll med god mat (kycklingfilé med ungsrostade rotfrukter och vitlökssås) och en massa goda ostar och kex.....


HANNA: Jag längtar efter dig också!!!


Daimmuffins

150 g smör
3 ägg
3 ½ dl socker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 ½  krm salt
2 st daim á 60g (krossade)

Sätt ugnen på 200 grader innan du börjar!
Sedan smälter man smöret och låter det svalna!
Vispa sedan ägg och socker tills det blir poröst.
Blanda ner allt utom daimen växelvis med smöret.
Rör i daimen och fördela smeten i en smord "muffinsplåt" eller i pappersformar.
Grädda muffinsarna i 12-15 min.


Kommentarer
Postat av: sofie

Mmmm, maten såg smaskig ut! Vi ska äta grillat älgkött & klyft potatisar i kväll! :-)

2007-09-29 @ 15:52:09
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad myysigt ni verkar ha haft det!

2007-09-29 @ 17:32:45
Postat av: Maria Östberg

Tusen tusen tack för att ni ville vara med Emilia så vi fick mysa själva en kväll!!! Puss och kram

2007-09-29 @ 21:05:51
URL: http://mariaostberg.blogg.se
Postat av: Anna N

Fin "verksta" ni har!=)

2007-09-29 @ 22:33:26
Postat av: Suzanne

Alla bilderna var superfina men jag blev sååå hungrig när jag såg eran middag!!
Har ni gjort såsen själva, isf hur??? O köttet, jag har aldrig ätit rostbiff på det sättet - är det gott o är det nå spec knep?
Kram!!!

2007-09-30 @ 15:50:26
URL: http://www.snuzen.blogg.se
Postat av: dessi

vilket mysigt kort på dig och emmie.
Jätte snygg tapet i sovrummet!!!

2007-09-30 @ 20:47:46
Postat av: Lisa

Tänkte på att du nämnde att du var så trött ofta...
Du kanske har järnbrist?
Det hade jag i sommras,,,och jag var förbannat trött, allmänt svag..
Uppdatera bloggen kvinna! ;)

2007-10-02 @ 18:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0