En snabb update...

Måste visst uppdatera (enligt Titti)...
Lovade att knäppa kort som aldrig förr idag, men vet ni vad! Inte ett enda kort har jag tagit *suck*
Red ut imorse till ridskolan, Follan gick kanon igen.
Nu har jag snott ihop en smarrig måltid till min kära svärmor, fläskfilegryta blev det.
Men det är ju någon timme kvar tills hon kommer.
Abbe kom hem tidigt idag från jobbet oxå, så han har fått gjort lite nytta och skruvat upp hyllor i badrummet =)
Ingen vila här inte ;)

Uppdaterar mer ikväll!

FLÄSKFILÈGRYTA

500 gram fläskfile
4 scharlottenlökar
4 teskedar dijonsenap
2-3 teskedar svartvinbärsgele
15-20 hela grönpepparkorn
5 dl grädde
1 köttbuljongtärning
Salt

Strimla filen och stek den i grytan tills den får en fin färg,bara salta då det blir en hel del peppar senare.
Ta bort köttet och fräs löken (ingen färg,bara svetta löken) och salta lite i löken. I med kött, grädde, senap och gelén. Krossa sedan pepparn och låt den göra resten sällskap.Låt det småputtra med buljongtärningen i ca 20-25 minuter... Smakar underbart =)

Jag serverar idag med klyftpotatis och grönsallad!


Auf Widershen

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter ju kanongott. När ska jag och Folly få tömköra då?? Du ska ju oxå göra det....

2007-09-18 @ 16:18:05
Postat av: Dessi

du det är lite tantvarning att ha maten klar timmar innan man får gäster ;-) men det lät gott-måste prova den grytan nån dag :-)

2007-09-18 @ 18:21:42
Postat av: Lisa

Gott! De måste vi göra här hemma nån dag!

2007-09-18 @ 18:39:11
Postat av: Therese

Dessi: Jag ÄR tant (31) *haha*
Lisa, Dessi och Mia: Den var grymt god och superenkel att göra :-)

2007-09-18 @ 21:13:44
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Titti

Måste å måste...

2007-09-19 @ 11:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0