Dagens...

Ja vad kul att ni har gillat mina dagens ;)
Så här ser det ut fru Norbäck...
* Smittad av (troligvis) en snorig Emmie som jag inte kan motstå att pussa på
* Middagen lät ju verkligen god, men vet ni vad det blev... En banan till mig och rester till Abbe *haha*Men imorrn ska han få kycklingen iallafall =) Receptet kommer här nere + receptet från gårdagens enchilladas

* Dagens outfit... Det är ju ytterst sällan jag går uppklädd hemma. Så en ÄKTA dagens outfitbild kommer oxå ut här nu!
* Servisen är inhandlad på den exklusiva butiken IKEA *flott värre*
* Dagens låt, den ÄR verkligen dagens låt!!
* Dagens bästa ÄR mina vänner (Titti, Anna, Maria mfl)



Receptet på Kycklingen

800g - 1 kg kycklingfilé som
skärs i strimlor
1 stor purjolök, strimlas  
1 - 2 pkt bacon, strimlas
3 dl grädde .
2 dl mjölk
1 dl vitt vin
1 hönsbuljongtärning
peppar, salt
smör till stekning

Bryn kycklingen i en stekpanna, ta upp den och bryn baconbitarna, tillsätt purjon och låt den fräsa med ett tag, späd med grädde,
Tillsätt buljongtärningen, kycklingköttet, mjölk och vitt vin.
Salta och peppra efter smak. Låt puttra 20 min.
Häll såsen över den nykokta pastan! Mums!



Gårdagens middag, Kyckling-enchilladas *SUPERGODA*

1 kg kycklingfilé eller 2 grillade kycklingar (i små bitar)
2½ dl creme fraiche
1 gul lök (finhackad)
2 vitlöksklyftor
1 burk mild tacosås
1½-2 påsar tacokrydda

Bryn kyckling och lök. Tillsätt övriga ingredienser. Koka ihop och smaka av med lite salt.
Lägge en sträng (ca 4 msk) med fyllning på mitten på ett tortillabröd och rulla ihop till en rulle, lägg över i en gratängform.
Gör så tills du har slut på bröd och fyllning. Men ca 2 påsar bröd går det åt!

Koka ihop i någon minut
2 dl vatten
2½ dl creme fraiche
1 köttbuljongtärning
ca 1 dl chilisås
2 burkar green chili
salt och peppar

Häll blandningen över rullarna och stoppa in i ugnen 225 grader i ca 15 minuter
Servera med en god sallad!


Kvällens outfit

Kommentarer
Postat av: dessi

Tack!! imorgon blir det kyckling :-)

2007-09-24 @ 22:06:40
Postat av: josefine

perfekt med recept, du är en mästerkock!
PUSS snygging!

2007-09-24 @ 22:25:18
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: Therese

Får man skryta över sig själv??? Isåfall så säger jag att jag faktiskt är duktig på att laga mat :)
Det är kanske bland det roligaste jag vet! Älskar att läsa recept och kokböcker men sedan så lagar jag utifrån mitt huvud ändå :) Men inspiration får man iallafall :)
KRAM

2007-09-24 @ 23:08:22
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Anna N

Hm..din "äkta" dagens outfit var väldigt snarlik min... =)Jag älskar också att laga mat(& äta) men jag har dessvärre så dålig fantasi så det är bra med lite inspiration!

2007-09-25 @ 08:52:53
Postat av: Therese

Anna N: Denna outfit är väldans skön, annars så brukar jag variera med en mysdress i plysch *haha*

2007-09-25 @ 10:22:27
URL: http://tostberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0