ÄNTLIGEN!!!

Nu är jag fri lägenheten i granloholm *jiiipiieee*
Den är besiktad och godkänd, nycklarna är lämnade och känner att en stoooorsten har släppt från mitt hjärta!
Inga mera måsten kvar där nu!

Idag har jag varit på stan med systeryster, vi käkade lunch på Charm sedan shoppade jag lite!
Det blev en svart finstickad tröja från Vero Moda och en halsduk från HM, jag är galen i halsdukar, tunna som tjocka. Vill ha i alla möjliga färger och material. Den bästa höst-accesoaren är i mina ögon en snygg halsduk =)
Idag blev det en cremevit som blev skitsnygg till skinnjackan!

Elin ska sova här ikväll så jag drog och hämtade upp henne när jag var klar på stan. Vi har laddat hem Shrek 3 (blää tycker jag då, men hon är ju nöjd). Maria kom förbi förut så vi kunde roa Emmie innan hon skulle sova, fasen vad hon går nu... Många raska steg, dock lite lik en fyllgumma ibland =)
Titti kom oxå förbi, Julia var på disko inne i stan och Titti fördrev tiden hos oss. MYSIGT!
Har även varit i stallet och gett alla hästar kvällshö i hagen.
Vi har dom fortfarande ute dygnet runt, men har nu börjat ge dom hö på kvällarna. Det finns gott om gräs, men näringsmässigt så behöver de nog mer än så!
En ny häst i stallet idag, ett kallblod. Mycket vacker liten herre, Folly var föga intresserad av han :-)
Har fått låna Nicci i helgen av Jenny, så jag kan få rida ut på långa härliga höst-turer med Elin!

Är vansinnigt sugen på att göra langos ikväll, men jag har ingen creme fraishe hemma :-(
Allt annat har jag ju.... Imorrnkväll tror jag att jag ska käka langos minsann!!!


Recept på langos!

Ca 10-15 st normalstora


  • 25 g jäst
  • 3 dl vatten
  • 1 stor kokt potatis (pressad eller riven) 
  • 1 tsk salt
  • ca 7 dl vetemjöl special

  • Rör ut jästen i vatten tills den är löst.
    Blanda samman mjölet med salt och den rivna potatisen.
    Rör ihop till en smidig deg och låt jäsa ca 40 minuter.
    Kavla sedan ut dina langos till valfri storlek och låt jäsa i ytterligare 10 minuter på mjölat bakplåtspapper!

    FRITERA tills de ser bra ut helt enkelt (någon minut på var sida) =)

    Valfri fyllning.
    Men min fyllning är

  • 2 dl gräddfil eller crème fraiche blandat med 2 vitlöksklyftor
  • Hackad rödlök
  • Räkor
  • Svart stenbitsrom


  • NU: Mys med Elin!!!!

    Kommentarer
    Postat av: Maria Östberg

    Gud va skönt att din lägenhet gick igenom. Du vra ju trots allt lite nervös ;-).
    Langos lät gott :-). Kram

    2007-09-15 @ 07:35:58
    URL: http://mariaostberg.blogg.se
    Postat av: Titti

    Hej! Har provat maila låten till dig,hela skivan typ ;) Första låten,då tänker jag på dej å elfte på Lucas!! kramar!

    2007-09-15 @ 09:51:53
    Postat av: A Norbäck

    Gott med coolt recept, jag älskar att prova nytt... fast jag är ingen storfriterare direkt, men en och annan banan har det väl blivit... men det borde jag väl klara...Mysigt med ridning nu på hösten, "min" pålle är helt crazy när det blåser. Kram.

    2007-09-15 @ 13:39:09

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0