Äntligen

Äntligen kommer det lite snö... Ja, jag vet att jag avskyr vintern men det blir iaf lite ljusare ute nu.
Det är ju inte såå kul när det är mörkt ute hela tiden!
Idag har jag längtat efter tills man får börja julpynta, tror jag kommer pynta lite tidigare i år eftersom jag reser bort i december (africa you know) och missar det mysiga! Fast jag är rätt jävla övertygad om att det är mysigt på stranden oxå ;)

Tror minsann att min goda vän Anna-Lena drog igång detta jul-sug hos mig igår när hon bjöd hem mig på pepparkakor med ädelost *såååå jäkla gott*
Tack ska du ha fröken Lakelander!

Idag har jag varit ute på en långtur med Folly i halkan (inge broddar ännu). Dessutom så är hon lite lätt pippinett och kan inte gå om det inte är ett perfekt underlag... Så vi trippade på i skritt genom Matforsskogarna. Rätt mysigt att rida ut ensam ibland, man får verkligen chansen att rensa tankarna. Det är helt klart min form av meditation!!
Har faktiskt satt ut en annons idag om att jag (eller Folly) vill ha en medryttare. Jag får så dåligt samvete när hon får stå några dagar och både hon och jag mår bättre om vi får en medryttare!

Nu ska jag försöka stoppa nåt i magen... Det är inte lätt nu för tiden då min kropp helt bestämt sig för att inte tåla någon form av Laktos... Tog en latte imorse som jag alltid gör, men inte ens det funkar längre :-(
Jag kommer bli knäckt på det här... Allt innehåller ju för fan laktos!!!
Det blir till att handla svindyrt laktosfritt hädanefter!

Imorrnbitti ska jag ut på ridtur med några brudar i stallet, men det lär väl bli inställt om det ska snöa hela natta...

Ha de så gott mina bloggvänner!


Kanske vill ni ha en dagens låt idag med??
Hittar tyvärr inte på YouTube :(
Men idag är det Moneybrother med It might as well be now!!!
Självklart en duett med min favvobrutta ANE BRUN!! Hon är fan oslagbar!!

Tack o godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lotta W

Jag tycker inte heller om vintern men jag älskar julen! Jag skulle vilja ta fram ljusstakarna och allt annat pynt redan nu, men det är kanske lite väl tidigt :-) Vad jobbigt med magen! Jag tål ju inte gluten men det är jag ju så van vid så det är inte så hemskt. Men visst är det svindyrt!

2007-11-08 @ 21:07:26
Postat av: Anna S

Haha ja jag fick oxå julstämning igår då vi åt pepparkakor. Jag är så sugen på att ta fram julgardinerna. =) kram

2007-11-08 @ 21:45:11
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Jossan

Så det var fler än jag som var julpynts sugen idag =) Skrev om det i min blogg också *fniss*

2007-11-08 @ 23:01:12
URL: http://josefinpettersson84.blogg.se
Postat av: Titti

Men gumman..Har du blivit laktosintolerant!! Fy vad jobbigt!!! Gå å kolla för säkerhets skull va,så det inte är ngt annat!! Vi är ju rädda om dig vet du!! Stooor kram!

2007-11-09 @ 08:13:27
URL: http://tittiolsson.blogg.se
Postat av: Titti

Kolla här,Bamse :)
www.sjofallen.se

2007-11-09 @ 11:00:49
URL: http://tittiolsson.blogg.se
Postat av: Titti

Äh,feeeel... Det ska vara www.sjofjallen.se

2007-11-09 @ 11:01:51
URL: http://tittiolsson.blogg.se
Postat av: Anna N

På med broddarna bruden! Vilken läckerbit-den där Bamse då!

2007-11-09 @ 13:03:28
Postat av: Maria Östberg

Hello Africa, tell me how you do!! Haha.... PUSS!!!

2007-11-09 @ 13:17:01
URL: http://mariaostberg.blogg.se
Postat av: ErikaÖ

hej....
saknar er.
Hälsa abbe.

2007-11-09 @ 20:51:33
URL: http://erikaostberg.blogg.se
Postat av: elli

På tal om snö... Vi har lätt fått 2-3 dm snö idag! OM inte ännu mer... Har inte slutat snöa än heller!

2007-11-10 @ 00:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0