En händelserik dag...

Dagen startade så lugnt. Jag satt i lugn och ro ute på altanane med en kopp kaffe när en tjej kommer upp och frågar om hon får låna stallet. det visade sig att hennes ena häst hade blivit påkörd nedanför huset där jag bor i helgen. Ryttare åkte in på sjukhuset och hästen syddes ihop.
Hästen klarade sig otroligt bra faktiskt. Den hoppade rakt ut i vägen när bilen kom så föraren hade ingen chans att väja för den heller.
Mitt lugn och ro slutade med ambulans, polis och vetrinär på gården *haha*
Jag tycker att det är vansinne att ge sig ut efter vägarna med en sån häst och OM man måste göra det så tycker jag att det är ryttarens ansvar att signalera till bilföraren att hästen inte är trafiksäker...
Ryttaren klarade sig bra, troligtvis något benbrott i armen. Och bilen blev bucklig... Det är ju bilägaren som får stå för alla kostnader när det blir så här, han får betala sina egna reparationer + att han måste betala distriktsvetrinären som kom ut... Sjuka regler....


Kommentarer
Postat av: Anna S

ja du det verkar ha varit rena rama vilda västern där ute idag =) Tur att det gick så bra som det gjorde iaf.

2007-05-26 @ 18:01:38
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: sofie

Det är inte alltid man kan förutse hur hästen ska reagera i trafiken. En häst som man litar på i trafiken kan bli rädd och hoppa ut. Det kan VILKEN häst som helst göra, tyvärr. Tur att det inte slutade med några värre skador för alla inblandade...Urs. Kram på dig!!

2007-05-28 @ 11:57:21
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0