Tidig morgon...

Igår jobbade jag hela dagen, åkte sedan upp till stallet och var där länge.
Det är en hel del tvätt och pyssel med lilla midas sår på överbenet... Men det ser mycket bättre ut.
Elin red Folly på dressyrlektionen igår och det gick jättebra, hennes galopp har blivit kanonfin i bägge varven =)
Sedan fick hon ta en skrittsväng på junior, han har ju stått i box nu i tre dagar och när vi släppte ut han i hagen igen så var det nog en av de lyckligaste hästarna jag sett på länge.
Elin följde med mig hem och sov över här. Vi kollade på film (Alpha dog) men jag somnade som vanligt i soffan... Fast enl. Elin så gör jag ALLTID det så hon var inte direkt förvånad *haha*

Nu idag hade jag tänkt tagit en lååång sovmorgon, men kl sju ringde Siv-Helen och sa att det ösregnade ute och att hästarna var dyngblöta. Så då var det bara att klä å sig och åka till stallet igen.
Tog in alla djuren och satte på dom varma täcken och gav dom hö.
På vägen hem så stannade jag och handlade nybakat bröd, ägg, kaviar och juice.
Nu ska min bortskämda Elin få lite god mysfrukost sedan ska vi på Ikea en sväng.
Ikväll klockan fem kommer det en tjej som heter Amanda till stallet, hon ska få provrida min häst. Jag har bestämt  mig för att skaffa en medryttare så att jag kan få vara ledig från stallet iaf en dag i veckan.
Amande är en ung men lovande ryttare och dessutom så bor hon i närheten av stallet så hoppas att det här blir bra nu. Eftersom jag inte är någon vidare dressyrstjärna så kan hon utveckla Folly där och jag kan hoppa mera med henne =)

Åhhh imorrn ska jag till Lucas igen :-D

Nä nu kallar frukosten...

Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: Anna S

Tack för att ni tog in Lotten å sätte på henne ett täcke. Dom såg ut å ha det så varmt å gott i stallet nu. kram

2007-06-13 @ 11:55:44
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: sofie

Va roligt att du gillar hoppning!!

2007-06-13 @ 23:23:41
URL: http://sgradin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0