Sååå himla trött...

Ojjj vad trött jag är idag.
Klev upp tidigt och åkte o släppte ut hästarna på grönbete. Där ska de stå, dag som natt tills i augusti eller september. Vi trodde ju att det skulle bli lite livat och att de skulle vara tvugna att göra upp sin rangordning... Men icke. De såg att det var en massa grönt gräs där så de gick bara och käkade.
Var sedan dit och skulle rida vid ett-tiden och då hade de kommit igång rejält. De sprang, sparkade och skrek...
Det slutade ganska illa, Americana fick en rejäl spark på sitt bakknä och blev ganska halt.
Men det är väl sånt man får räkna med när man släpper ihop alla hästar...
Var dit nu ikväll och tittade till dom, nu var det mycket lugnare. Men dom kommer så glatt galopperandes mot en när man kommer :) Americana däremot fick gå tillbaka till sin vinterhage tills hon blir bättre :(

Nu hade jag lovat Anna att komma på fjongstock, men jag tror fasen inte att jag orkar...
Blev så himla trött efter middagen och tror att soffan lockar mer än en fyllefest :)

Kram på er nu är det dags att meddela Anna Panna att jag blir hemma, tror inte hon blir förvånad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0