Bergsjö...

Igår var jag och gjorde en riktig släkt-dag i Bergsjö.
Började med att hämta upp Maria o Emmie i Matfors innan vi drog vidare till Mormor o morfar.
Där vart vi sååå välkomnade med en glad mormor... En riktigt sur dam idag men hon tinade upp efter en stund.
Erika och hennes barn Hanna & Wille mötte upp oss där, så skoj att träffa dom igen. Det är allt för långt mellan gångerna. Barnen badade tillsammans med Kompiz innan vi drog vidare in till byn.
   
Vidare hem till världens bästa farmor o farfar.
Farmor ställde sig i köket trots hettan och stekte pannkakor till oss alla som vi sedan mumsade i oss tillsammans med färska jordgubbar ute på altanen.
Farfar ramlade ut för trappan när han skulle komma ut till oss och slog sig ganska mycket.
Jag vart livrädd... Nu gick det ganska bra ändå, han slog sig inte så illa som han hade kunnat gjort. Men det är sååå jobbigt att se hur dålig farfar vart bara under tiden vi var där... Erika som tack o lov jobbar som ambulansförare tittade till han och tog blodtrycket, jag gav han insulinet...
Tyvärr så är det väl livets gång, men varför min farfar??? Han har ju alltid varit så aktiv och pigg... Det gör ont i mig att se hur han mår över att inte kunna vara med lika mycket längre!
Älskar min farmor o farfar!
 

Det var iaf en trevlig dag trots allt som hände... Kul att träffa släkten ibland, det är inte så ofta som jag åker ner och hälsar på dom längre :(

    

Nu ska jag äta middag sedan åka och fiska =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för en underbar dag!!! Du kanske skulle nämna att det Hanna har på kroppen är "skotthål" och inge blåmärken ;-). Det ser illa ut haha. Puss vi ses imorgon kväll

2007-06-26 @ 19:50:09
URL: http://mariaostberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0