Nu är det gjort...

Igår var det den jobbigaste dagen på mycket mycket länge för mig...
Det var dagen då vi skulle ta farväl av vår älskade farfar som
hastigt lämnade oss för två veckor sedan!
När jag kom in i kyrkan så gick inte tårarna att hejda mera.
Det var så fruktansvärt jobbigt att se farfars kista ligga där, ännu jobbigare var det att se farmor och hennes otroliga smärta och sorg.
Det var en mycket vacker och högtidlig begravning,
mycket släkt och vänner var där och tog farväl.
Varför träffas vi allihopa bara när det blir något sånt här??
Jag har ju en underbar släkt och den ska man vara rädd om, men nu har jag
bestämt mig för att försöka hålla lite mera kontakt... Åtminstonde via mail =)
Efter fikat på församlingsgården så åkte alla nämsta till farbror Hasse och Berit
för att äta en god middag tillsammans som farmor och Micke hade gjort.
Jättemysig avslutning på en jobbig dag...
Men man kan ju nästan tacka tant Ingrid för att hon var så virrig och crazy (hennes egna ord), det lättade upp stämningen när hon trodde att alla var gift med alla, och alla hade barn tillsammans mm mm *ASG*

Väl hemma så kollade vi på en film innan vi gick till sängs...
Jag somnade med mina tårar rinnandes och sa till Abbe att jag tycker såå synd om min farmor, hon blir så ensam utan vår goa farfar.... Världens bästa farfar....
Sov gott älskade faffan, vi är många som saknar och älskar dig!


image167
Alla kusiner fångade på bild (älskar min hållning)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var verkligen en vacker men jättetung dag!! Och som du sa så var faster Ingrid en räddande ängel många gånger *s*. Crazy lady....

2007-07-28 @ 21:04:27
URL: http://mariaostberg.blogg.se
Postat av: Elin

Vad fina ni är :) Beklagar sorgen :(

2007-07-29 @ 02:04:18
Postat av: Therese

Maria: Ja, Ingrid kunde konsten att lätta upp stämningen *haha*
Elin: Tack :)

2007-07-29 @ 08:53:35
Postat av: josefine

vännen min, jag hoppas du får en mysig söndag, farväl är alltid så hemska... din farfar myser med Lucas på sitt knä nu. kramar

2007-07-29 @ 11:39:35
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0