Total julstress...

Jag har lovat er alla en rapport om hur jag har haft det i marocko, jag har lovat att lägga ut bilder.... Men hur ska jag hinna med mig???
Kom hem på torsdagnatt efter 24.00 någon gång, hurtig som man är så ställer jag klockan på åtta nästa morgon för att hinna med Birsta och de julklappar som var kvar.
Stressar runt som en idiot med NOLL julklappsideér, träffar varenda kotte jag känner och alla är pratsjuka såklart. Tiden rinner iväg.
Hem vid två, drar direkt till stallet och fixar med hästen som jag inte sett på över en vecka...
Maria ringer när jag är på väg hem från stallet och hon står på bron och väntar hemma hos mig med barnen.
Sen vart dom (Maria o Tilde) kvar till halv tolv ungefär, vi kokade knäck, senap, gjorde negerbollar, delade på en flaska vin och rimmade som aldrig förr *haha*
Emmie fick sova kvar här hos mig, och hon brukar ju vara gudomlig på nätterna men inte inatt... Hon har gråtit och verkar ha haft ont i magen mellan kl 02-04. Kände mig väldigt hjälplös, men det blev bättre när jag satt och smekte henne i pannan i mörkret. Vid sju fick hon komma in till mig och sova :)
Så inatt har jag haft ca 4-5 timmar sömn...
Imorse tog jag och Emmie ett mysigt bad innan frukost, sen stallet igen... Red ut en sväng med brudarna och pysslade på.
Hem och svidade om lite snabbt för att sen skynda mig ut till Birsta (igen) för att handla hem all julmat tillsammans med Maria och Tilde. Nu är julmaten inhandlad, samtliga julklappar är inköpta och inslagna, granen är klädd, tvätten delvis tvättad och kylen ordentligt skurad....
Därav min frånvaro från bloggen, jag hinner helt enkelt inte med mig :(
Men jag LOVAR att lägga ut bilder snart....

Imorrn har jag nästan inget inbokat alls, utsläpp av hästarna vid sju, ridtur vid elva och sen en mysig (håll i er nu) julkonsert i Tuna kyrka tillsammans med tärnhuvvé och syrran klockan elva på kvällen. Japp, jag ska gå i kyrkan *haha* Lite dåligt samvete eftersom jag inte längre är medlem i svenska kyrkan men å andra sidan har jag betalat kyrkoskatt i 15 år utan att gå till kyrkan en enda gång så detta kan jag egentligen göra med gott samvete =)
Det är ju självklart inte min idé om att börja springa i kyrkan, utan det är helt och hållet Tärnhuvves brighta idé, men det ska bli intressant =)

NU: Sova, klockan ringer 06.30 igen......



KRAMAR TILL ER ALLA

Någon (ego)bild kan jag bjuda på nu ikväll =)

image431


image430

image432

Två egobilder och en bild från vår ökenritt på hyrda araber,
det var riktigt roligt och häftigt... Berättar mer sen.
Jag blev även blixtförälskad i en grabb som hette Oscar i Marocko... Vilken kärlek...
Den vackraste Arabhingst jag sett in real life tror jag!!!!
Hon jag sitter på heter Rosca, treårigt sto!!!
(Hästnörd som jag är *haha*)

Nä, nu MÅSTE jag testa att sova lite....

Pöss o kram


Kommentarer
Postat av: Frun

Shit vilken läcker bränna du skaffat dig! Ser fram mot fler bilder.

2007-12-23 @ 08:39:44
Postat av: Dessi

nästan så där brun är jag också ;-)

2007-12-23 @ 10:29:35
Postat av: Lisa

Olalalaaa brun o snygg!

2007-12-23 @ 11:09:41
Postat av: Anna S

Brun å vacker å om vanligt.

2007-12-23 @ 13:24:43
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Sofie

FINA bilder, vill se MERA ;) Kul att du är tillbaks i bloggvälden, har varit tomt utan din blogg. Kram

2007-12-23 @ 22:56:25
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Titti

GOD JUL!!!! Hoppas ni får en mysig dag!! Kram!

2007-12-24 @ 08:20:11
Postat av: Tärnhuvve

Haha, visst var det grejt i körkan? Du såg lite småreligiös ut där mot slutet tyckte jag...;)

2007-12-25 @ 00:48:13
Postat av: Titti

Puh...Dag ett av tre avklarad....Mamma idag...Mer klappar å mer mat...Tomten kom med en roboquad till Hugo igår,det du...Batterislukare...Hoppas på klapp idag jag ;) Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2007-12-25 @ 09:04:02
Postat av: josefine

Oj jag blev helt svettig av att läsa din stress haha. Så fint brun du är sweetie!!! Hoppas ni fått njuta av julen!
KRAMAR

2007-12-25 @ 09:30:57
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0