Tjejkväll & Familjedag!!

Igår vad det min efterlängtade tjejkväll med idolfinal.
Vi var hemma hos Anna och myste med en massa gosaker och tjejprat. Vi som var där var: Anna, Jag, Maria, Fru Norbäck, lilla Selma, lilla Tilde, Ida och Millan. VERY NICE!!
Tyckte att Idolfinalen var halvtråkig, inge drag i låtarna alls. För mesigt för min smak!
Men Marie var en värdig vinnare, jag tror att man "förstör" Amanda om hon hade vunnit. Hon ska köra sitt eget race, och kontrakt får hon ju iallfall!

Imorse drog jag, Maria, Tilde och Emmie till farsan i Bergsjö. Vi tänkte hjälpa han med att julpynta men han hade redan fint :) Så istället blev det en heldag i Hudik med lite shopping och annat kaos.
Köpte lite julpynt på Dollarstore (min favvobutik ska ni veta) och en filt till jobbet på Jysk.
Sen drog vi vidare till Kina där vi i lugn och ro (haha) försökte äta en smarrig trerätters middag. Men Emilia ville inte alls sitta ner och njuta av maten, det är ju sååå mycket roligare att springa fram och tillbaka och gärna hälsa på de andra gästerna.
Efter detta åkte vi tillbaka till pappsen för att hänga upp gardiner, farmor kom och hjälpte till hon med =)
Nu är det snyggt i pappas fönser och farmor har fått lite sällskap, Maria och jag har fått shoppa och vara med familjen...
Mysig helg med andra ord!!

TUSEN TUSEN TACK pappa och farmor för julklapparna.
Jackan blir kanon pappa, nu kommer jag att lysa upp vägarna när jag är ute och rider, pengarna ska få gå till en sadel som jag länge önskat mig (eller ett ryggskydd kanske).

Nu har jag planterat fina hyacinter, älskar doften av dessa blommor!!

Imorgonbitti har jag ridlektion så det blir nog till att hoppa i säng snart så man är pigg och alert imorrn!!

Just ja, idag har jag lärt Emmie att man alltid ska ha lite läppglans på truten, onödigt tyckte Maria, snyggt tyckte jag och Emilia :-)

GOD NATT MY FRIENDS!!!

Tack Maria Tärnhuvud (tycker om att skriva hela ditt namn så du hittar mycket när du googlar på dig själv) för att du tog dig an min bedårande häst idag!! You´re an angel!!

Kommentarer
Postat av: Maria

bäbisar ska inte ha smink haha

2007-12-08 @ 23:29:57
URL: http://mariaostberg.blogg.se
Postat av: Therese

Men erkänn att hon blev söt ;)
Jag ska anmäla henne till Miss kid USA, saknas bara det där typiska amerikanske hårsvallet ;)

2007-12-08 @ 23:44:08
URL: http://tostberg.blogg.se
Postat av: Fru Norbäck

Jädra töntigt spel det där gitarrtramset, min musikalitet fick ju inte komma till sin rätt i fredags=D
Jag tror nog att Lilljänta ska ha lite matchande maskara till lipglosset också! Hi hi

2007-12-09 @ 08:55:19
Postat av: Sofie

Åh jag vill oxå rida, men snart så!!!:) Själv ska jag köpa ny hoppsadel snart, har en pessoa sadel på G, synd allt ska kosta så mycket bara. Vad är du ute efter för sadel då? Jag har en allround syntet sadel till salu, använd ca 8-10 gånger bara! Kram

2007-12-09 @ 11:00:56
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Lotta W

Håller helt med dig om Idol. Det var bra att Marie vann. Som du säger så kommer Amanda bli nåt ändå och vinnarlåten passade inte henne.

2007-12-09 @ 11:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0